۰
مدیر کل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

جشن گلریزان؛ فرهنگ سازی مساعدت و انفاق با کمک خیرینی نیک اندیش در جامعه اسلامی است

مدیر کل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان گفت: جشن گلریزان؛ فرهنگ سازی مساعدت و انفاق با کمک خیرینی نیک اندیش در جامعه اسلامی است.
 جشن گلریزان؛ فرهنگ سازی مساعدت و انفاق با کمک خیرینی نیک اندیش در جامعه اسلامی است
به گزارش چهاربهاران،  رحمدل بامری  در مراسم جشن گلریزانی که با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی در شهرستان چابهار برگزار شد با اشاره به لزوم کمک به زندانیان جرائم غیر عمد ، اظهار کرد: هدف ازبرگزاری جشن های گلریزان فرهنگ سازی کمک ، انفاق و ایثار و نوعدوستی درجامعه اسلامی و به ویژه شهرستان چابهار است  که با وجود مردمی خیر و نیک اندیش، همواره در امور خیر پیشتاز است.
وی افزود: با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضای پیرامون آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، امیدواریم  با کمک و مساعدت مردم بتوانیم سهمی در جهت آزادی این زندانیان ایفا کنیم  تا آنها نیز بتوانند در ماه مبارک رمضان در کنار خانواده های خویش باشند.
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون به کمک برگزاری جشن های گلریزان، شرایط آزادی 142 زندانی جرایم غیرعمد در استان فراهم شده است که قریب به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از این اعتبار از محل کمک های  بلاعوض ستاد دیه می باشد.
وی با اشاره به نقش شهرستان چابهار در برگزاری جشن های گلریزان، تاکید کرد:استان سیستان و بلوچستان با برپایی ۱۹ جشن گلریزان، رتبه سوم تعداد جشن های گلریزان را در کشور داراست و شهرستان چابهار نقش بسزایی در برگزاری این جشن ها و آزادی زندانیان  هم از لحاظ فرهنگی و معنوی و هم به لحاظ کمک و مساعدت مالی ایفا کرده است و از مبلغ 530میلیون تومانی که این شهرستان در سال گذشته متعهد شد، قریب به یک پنجم آن را محقق کرد که امیدوارم امسال این مبلغ افزایش یابد.
بامری با اشاره به نقش علما و روحانیون در کاهش جرایم ، تصریح کرد: بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان مربوط به تصادفات منجر به جرح و فوت ، مهریه و محکومیت های مالی می باشند که علما و ائمه جمعه می توانند با فرهنگ سازی در خصوص کاهش مهریه های سنگین ، نقش بسزایی در بقا و دوام خانواده ها و کاهش آمار زندانیان مهریه داشته باشند.
مدیر کل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مددجویان زندان های کشور به دلیل عدم توانایی پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد و محکومیت های مالی براثر ارتکاب جرایم غیرعمد و از جمله تصادفات رانندگی منجر به صدمه یا فوت، محکوم به پرداخت دیه شده و به دلیل عجز از پرداخت آن، روانه زندان و تحمل حبس شده اند که برای کاهش زندانیان مربوط به تصادفات باید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، بیمه خودرو و بیمه شخص ثالث در جامعه فرهنگ سازی شود.
انتهای پیام/
 
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 422946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *