۰
فرماندار شهرستان دشتیاری :

کشور ایران نماد دموکراسی حقیقی است

فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: سیستم انتخاباتی ایران به همه ثابت کرده دموکراسی را به خوبی در جامعه پیاده سازی کرده است.
کشور ایران نماد دموکراسی حقیقی است
محمدعلی رافت در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: از استنباط فرمایشات و بیانات متعدد مقام معظم رهبری در چند سال اخیر و حتی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر متوجه می‌شویم که باید در انتخابات شرکت کنیم حتی کسانی که نظام را قبول ندارند نیز باید شرکت کنند قطعاً حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ضامن تشکیل یک مجلس قوی خواهد بود.

وی افزود: همان‌طور که مستحضر هستید در اسلام نیز هدف نهایی هر اقدام و عمل و فعالیتی رشد و تعالی انسان است و مشارکت مردم نیز از اصلی‌ترین ابزار و پایه‌های یادگیری اجتماعی محسوب می‌شود لذا می‌توانیم این‌طور استنباط کنیم که یک امر دینی نیز محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان دشتیاری با بیان اینکه مشارکت فرصت رشد همگانی را به وجود می‌آورد و کاهنده فساد به‌حساب می‌آید و شفافیت را به اوج می‌رساند تصریح کرد:
انتخابات اعتماد عمومی را در جامعه زیاد خواهد کرد و با مشارکت مردم اشتباهات و تصمیم‌گیری‌هایی که ممکن است گاهی اتفاق بیفتد کاهش پیدا می‌کند و با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و با میدان آمدن مردم ظرفیت‌های مردمی به‌صورت کارآمد برای حل مسائل کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

رافت با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان انقلاب و اسلام بیان کرد: در حال حاضر با رویارویی جبهه استکبار جهانی در مقابل جبهه مقاومت دشمنی‌ها بیشتر شده و احساس خطر از این ایدئولوژی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کاهش مشارکت در انتخابات برنامه دشمن است چرا که کاهش مشارکت این فرصت را به دشمنان ما خواهد داد که بگوید فردا از انقلاب بیزار و دور شدند و این جمله من رأی نمی‌دهم فتنه دشمن است.

حضور مردم در انتخابات پر شور خواهد بود

رافت با اشاره به اینکه دشمن می‌داند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را هر روز قدرتمندتر می‌سازد به همین دلیل از هر وسیله‌ای برای جلوگیری از نمایان‌شدن این اقتدار استفاده خواهد کرد اظهار کرد: امروز شاهدیم که فرزندان این انقلاب با محوریت مقاومت روی در روی استکبار جهانی در حمایت از برادران مظلوم فلسطین با این کشورهای سلطه‌گر بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای پنجه در پنجه مقابله می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر کمی تأمل کنیم قطعاً پی خواهیم برد که از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی با رأی ۹۸/۲ مردم به جمهوریت اسلامی رأی دادند و به انقلاب بله گفتند.

فرماندار شهرستان دشتیاری با بیان اینکه از ابتدای تشکیل این انقلاب ما افتخار این را داریم که تمامی ارکان این نظام از نماینده مجلس و سپس شوراها وارد این کارگاه شدند و رئیس‌جمهور و حتی رهبری توسط مردم انتخاب می‌شود خاطرنشان کرد: قطعاً دشمن نمی‌تواند همچون دموکراسی را به مرحله ظهور برساند؛ چون بسیاری از این کشورها از جمله انگلستان هنوز به‌صورت پادشاهی در حال اداره است  همچنین کشورهای عربی که در همسایگی ما هستند از نعمت دموکراسی محروم‌اند و تاکنون به‌صورت موروثی و پادشاهی اداره می‌شوند.

محمدعلی رأفت بیان کرد: شرکت در این مشارکت باعث یأس دشمن و امیدواری مردم خواهد شد علی‌رغم مشکلاتی که مردم ما در این استان داشتند؛ اما همیشه پای نظام و آرمان‌های انقلاب بوده‌اند و خواهند بود و وجود و حضور طوایف و اقوام مختلف نیز باعث پررنگی این حضور و مشارکت شده و قطعاً خواهد شد.

فرماندار این شهرستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان یکی از سه استان برتر در بحث مشارکت است و شهرستان دشتیاری سرآمد این استان محسوب می‌شود و این افتخار را داشتیم که در دوره‌های گذشته یکی از شهرستان‌هایی باشیم که بالای ۸۰ درصد مشارکت اجتماعی را در بحث انتخابات داشته و انشا الله امسال هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب نماینده اصلح باعث تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر می‌شود؛ لذا نماینده کاردان با تصویب مقررات و قوانین کارشناسی شده باعث پیشرفت کشور خواهد شد خاطرنشان کرد: امیدواریم که مردم در این رخداد سیاسی امسال نیز همانند سال‌های گذشته صلابت و قدرت خود را در یازدهم اسفندماه به رخ جهانیان بکشانند.

پایان خبر/
 
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 458111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *