۰
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان چابهار:

نقش دانشجویان در شکست پروژه ناامیدسازی دشمن بسیار حیاتی است

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان چابهار گفت: دشمن همواره سعی در ناامیدسازی جامعه ایرانی دارد که دراین‌بین دانشجویان به‌عنوان عنصری متحرک و پویا باید با اجرای سیاست‌های درست در مقابل این سیاست دشمن بایستند.
نقش دانشجویان در شکست پروژه ناامیدسازی دشمن بسیار حیاتی است
یونس بلیده در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: دانشگاه یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که جامعه را برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هدایت می‌نماید، دانشگاه به لحاظ دارابودن دانش و علوم به‌روز در سطح جهان از اعتبار زیادی برخوردارند و از عوامل عمده دگرگونی اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید جوانان را برای تغییرات و دگرگونیهای مداوم درجهان سراسر متحول امروزی آماده نماید، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دانشگاه ها نمی توانند صرفآ به صلاحیت  علمی خود بسنده نمایند بلکه باید نقش فرهنگی و سیاسی خود را با توجه به ساخت اجتماعی و فرهنگی جامعه به انجام برسانند.

بلیده با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و سیاسی جامعه دانشجویی کشور تاکنون شهدای والامقامی را به ساحت مقدس اسلام و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تقدیم کرده‌است، خاطرنشان کرد: از این منظر بزرگداشت روز دانشجو فرصتی برای یادآوری نقش و جایگاه این قشر فرهیخته در روند پیشرفت انقلاب اسلامی و اهمیت حضور متعهدانه و آگاهانه دانشجویان در مسیر پویایی و علم اندوزی است.
 
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان چابهار با بیان اینکه نقش دانشجویان در این زمان که دشمنان به دنبال ناامیدی سازی مردم است ، خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار مهم است چنانکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دانشجویان بیان فرمودند «شما دانشجویان باید کانون تزریق امید به بخش‌های دیگر باشید، نابسامانی‌ها غیرقابل‌رفع است؟ ابداً؛ اینها قابل‌رفع است... مراقب خودتان باشید که دچار یأس و ناامیدی و نمی‌شود و فایده‌ای ندارد و مانند این حرف‌ها نشوید.»  

وی ادامه داد: ازاین‌رو دانشجویان و متولیان امر با تبیین اقدامات مثبت و صعود‌های چهل‌ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی  یکی از ابزار‌های کارآمد امیدآفرینی است.

بلیده با اشاره به اینکه در دانشگاه که همه حرفشان را بزنند و تضارب آرا اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: دانشگاه جایی است که فرزندان مردم تربیت می‌شوند و انسان‌سازی صورت می‌گیرد؛ بنابراین، دانشجو در همه جنبه‌ها باید رشد کند و فقط از نظر علمی نباید رشد داشته باشد؛ بلکه شخصیت او باید شکل بگیرد و به اعتمادبه‌نفس برسد. علاوه بر این، دانشجو باید از لحاظ سیاسی تکامل یابد و برای جامعه دغدغه اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه‌ داد: در دانشگاه‌ها استادان و دانشجویان می‌توانند به مسئولین نمایندگان و سیاست‌گذاران نظام پیشنهاد ایده بدهند و این از نشانه‌های وجود آزادی بیان در دانشگاه‌ها و حضور تأثیرگذار دانشجویان نه‌تنها در جامعه بلکه با ارتباط درست می‌تواند در سطح بین‌المللی باشد.

دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان چابهار با اشاره به اینکه لازمه داشتن یک جامعه دانشجویی پویا و فعال اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های متنوع است، تصریح کرد:  برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و همچنین آموزش کارگروهی و جمعی، جهت ایجاد  نشاط و تزریق انگیزه به دانشجویان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای خبر/
 
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 458066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *