۱
در گفتگو با یک پرستار نمونه مطرح شد؛

حضرت زینب (س) الگوی همه پرستاران است/ پرستاری یک ویژگی بالقوه در زنان ایرانی است

پنجم جمادی‌الاولی روز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است که به همین مناسبت مصاحبه‌ای با اسماً گلوی سرپرستار بخش داخلی زنان بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار انجام دادیم.
حضرت زینب (س) الگوی همه پرستاران است/ پرستاری یک ویژگی بالقوه در زنان ایرانی است
اسماً گلوی سرپرستار بخش زنان بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: زنان همیشه نقش یک پرستار را در جامعه دارند و پرستاری از خانواده مهم‌ترین نقش‌زن در جامعه است برای همین هم بانوان توانایی بالقوه‌ای در امر پرستاری دارند بنده هم با تحصیل در رشته پرستاری علاوه بر خانواده توانستم از بیماران هم تا رسیدن به وضعیت مطلوب پرستاری کنم و از اینکه این شغل را انتخاب کردم بسیار خرسندم.

وی با بیان اینکه اسوه همه پرستاران حضرت زینب (س) است، تصریح کرد: همه چیز یک ریشه‌ای دارد و ریشه پرستاری را شاید بتوان در زندگی حضرت زینب (س) دید چرا که ایشان باتوجه‌به رنج و مشقت زیادی که در آن دوران به دلیل ازدست‌دادن نزدیکان خود داشتند توانستند به‌خوبی از فرزندان اهل‌بیت (ع) پرستاری کنند.

گلوی با اشاره به اینکه ما نباید پرستاری را صرفاً یک شغل جهت درآمدزایی ببینیم، خاطرنشان کرد: شخص پرستار در طول زمان خدمت خود و پرستاری از بیماران باید ارتباط روانی با بیمار برقرار کند تا بتواند علاوه بر رفع مشکلات جسمی بیمار از لحاظ روحی و روانی هم از بیمار پرستاری کند همین باعث می‌شود تا شغل پرستاری یک شغل سخت ولی شیرین باشد.

وی با بیان اینکه یک پرستار خوب باید صبر زیادی داشته باشد و بتواند با صحبت‌کردن به‌خوبی با بیماران ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: در خانواده و جامعه همان‌طور که گفته شد مادر نقش پرستار را دارد و شاید بتوان گفت که جایگزین مادر در درجه دوم پرستار است.

پرستاری صرفا شغلی برای درآمد زایی نیست

او ادامه داد: ممکن است افراد زیادی با شغل‌های مختلف و دیدگاه‌های مختلف بیمار شوند و در بیمارستان مادر این افراد حضور ندارد که از آنها پرستاری کند و این وظیفه یک پرستار است که نقش مادر را در بیمارستان ایفا کند و این خدمتگزاری بزرگی برای مردم است.

گلوی با بیان اینکه شغل پرستاری شغلی سخت و پر حساسیت است، خاطرنشان کرد: گاهی اتفاق می‌افتد که پرستاران در چند شیفت صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت باشند که نظیرش را در چند سال گذشته در اپیدمی کرونا دیدیم، برای همین هم بعضاً پرستارها به علت خستگی زیاد و فشار کاری ممکن است برخی از اوقات دچار عصبانیت هم شوند و مردم باید ما را درک کنند و این عصبانیت لحظه‌ای که ممکن است اتفاق بیفتد چشم‌پوشی کنند.

وی با بیان اینکه شغل پرستاری درآمد چندانی ندارد، تصریح کرد: همان‌طور که گفته شد نباید پرستاری را صرفاً برای کسب درآمد انتخاب کرد چرا که بعضاً درآمد پرستاران از یک کارمند ساده اداره هم کمتر است؛ ولی این عشق به پرستاری و شغل ما است که ما را وادار می‌کند تا باانگیزه در محل کار خود حاضر شویم و به مردم خدمت کنیم.

گلوی با اشاره به وجود مشکلات در حوزه پرستاری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه کاری ما وجود دارد کمبود نیرو است به همین دلیل ممکن است به علت نبود نیرو و فشار زیاد کار کیفیت کار برخی از همکاران ما پایین بیاید و نیاز است تا مسئولین دست‌اندرکار دراین‌خصوص برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند تا این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

انتهای خبر/
 
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 458041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *