۰
دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

استقرار دوبیمارستان صحرایی سپاه و ستاد اجرایی در مرز ریمدان جهت خدمات دهی به زائرین

مدیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: جهت پایش سلامت زائرین اربعین همکاران ما درمرز ریمدان مستقر شده اند.
استقرار دوبیمارستان صحرایی سپاه و ستاد اجرایی در مرز ریمدان جهت خدمات دهی به زائرین
علیرضا ایرندگانی در گفتگو با چهاربهاران، گفت:مرز ریندان از نظر زیرساختی مقداری ضعیف است و اربعین در فصل گرما می‌باشد و بسیاری از زائرین دچار گرمازدگی خواهند شد؛ بنابراین اقداماتی در این زمینه انجام خواهیم داد و کانکسی برای زوار که دچار گرمازدگی شده‌اند به نام کانکس سرد برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۲۸ شهریور تا ۱۵ شهریور در این منطقه بیمارستان دایر خواهد بود البته این زمان بسته به برگشت زائرین تمدید خواهد شد، یک دستگاه آمبولانس در مرز ریمدان که از طریق بنیاد علوی اهدا شده است و یک دستگاه دیگر نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی در این ایام به این مرز اضافه خواهد شد؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی دارای دو بالگرد است که در مواقع لزوم نیز از آنها استفاده خواهد شد.

ایرندگانی با اشاره به اینکه بیمارستان ۳۲ تختخوابی سپاه را در این مرز داریم و یک بیمارستان هم از طریق ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) دایر خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه بیمارستان هدف در چابهار نیک‌شهر و ایرانشهر را داریم که در حال حاضر آماده‌باش هستند و حدود ۱۰ درصد از پرسنل را در قسمت اورژانس مستقر کردیم. زائرانی که قبل از ورود آفتاب به محدوده ایرانشهر برسند شب ماندگاری در دانشگاه ولایت ایرانشهر را خواهند داشت و یک سری برنامه‌ها در دانشگاه ولایت برای خدمات به زائرین اجرا خواهد شد.

 در ادامه دانیال رئیسی مدیرشبکه بهداشت شهرستان دشتیاری، تصریح کرد:  اقدامات بهداشتی در مرز ریمدان به سه قسمت تقسیم شده است مورد اول کارهای بهداشتی در مرز ریمدان و مورد دوم سطح اول خدمات درمانی و در نهایت آمادگی مدیریت بحران می‌باشد.

وی با بیان اینکه امسال سه صف برای تزریق واکسن مستقر خواهد شد، تصریح کرد: چرا که از اهداف استقرار سازمان این است که تجمع کمتر شود در سال گذشته تزریق واکسن ام آر را داشتیم؛ اما امسال در کل شهرستان دشتیاری یعنی جمعیت خودمان را واکسن ام آر تزریق کردیم که دیگر نیازی نیست که به زائرین این واکسن تزریق شود و غربالگری نظام سندرومیک رو داریم که از زوار شرح‌حال می‌گیرند.

رئیسی با اشاره به اینکه سه نفر از افراد که به زبان اردو تسلط کامل دارند از زوار محترم شرح‌حال می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اگر زوار مشکل داشتند به سمت نمونه‌گیر هدایت می‌شوند و آزمایش بسته به نوع مشکل از آنها گرفته می‌شود؛ مثلاً اگر تب داشتند تست مالاریا گرفته می‌شود مابقی آزمایش‌ها یعنی به‌تمامی زوار واکسن فلج اطفال تزریق خواهد شد چرا که کشور ما به دنبال حذف بیماری خلج اطفال است سرانجام اگر مشکلی نداشتند مهر تاییدی زده می‌شود و می‌توانند ورود پیدا کنند.

 مدیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اظهار کرد: مواردی که مشکل داشتند مشکل آنها ثبت خواهد شد و یک سری از موارد نیز نیاز به مراقبت دارند و افراد بیمار را به مراکز درمانی اطلاع خواهیم داد که این بیمار در حال دریافت دارو می‌باشد و بیمارستانی به‌صورت کانکس دایر خواهد شد و در حال حاضر بهداشت محیط و مراقب سلامت در مرز حضور دارند و از ۲۷ شهریور پزشک و پرستار نیز مستقر خواهد شد.


انتهای خبر
 
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 457959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *