۰
فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

مراسم عظیم اربعین نماد وحدت و قدرت جبهه اسلام است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: در روز اربعین میلیون‌ها نفر مسلمان جهت زیارت حرم اهل‌بیت (ع) به‌سوی کربلا می‌روند که این خود نماد وحدت و قدرت جبهه اسلام است.
مراسم عظیم اربعین نماد وحدت و قدرت جبهه اسلام است
خدارحم سارانی فرمانده سپاه شهرستان چابهار درگفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: اربعین حسینی نماد تجلی وحدت در بین تمامی ادیان و مذاهب از جمله شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه در این مراسم باشکوه اقشار مختلف مردم جهات شرکت دارند، تصریح کرد: اگر توجه کنید در روز اربعین و روزهای قبل آن میلیون‌ها نفر با عقاید و دیدگاه‌های مختلف برای زیارت حرم سیدالشهدا (ع) با پای پیاده ضمن تحمل سختی‌های فراوان در چند شبانه‌روز به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) متعلق به تمام انسان‌های آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: امروز هر انسان آزاده و استقلال‌طلب از زیر بار ظلم مستکبرین می‌تواند امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهد چرا که ایشان برای احیای سنت نبی اکرم (ص) و آزادگی جان خود و اهل‌بیت گران‌قدرش را فدا کرد.

سارانی با اشاره به اینکه حادثه عظیم کربلا از همه جهات برای انسان‌ها آموزنده است، تصریح کرد: اجرای تکلیف، یکی از مهم‌ترین نکات آموزنده قیام عاشورا بود چرا که حضرت سیدالشهدا (ع) با آن تعداد کم و با آنکه می‌دانستند از نظر فیزیکی در مقابل لشکر هزارنفره دشمن شکست می‌خورند؛ ولی برخود تکلیف دیدند که بروند وبر علیه منافقین و تحریف‌کنندگان اسلام واقعی قیام کنند.

وی ادامه داد: حال ماهم باید ببینیم که تکلیفی که امروز برعهده ما است در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به‌خوبی انجام داده‌ایم؟ آیا برای اجرای صحیح این تکلیف الهی زندگی خود را فدا می‌کنیم؟ اگر که توانستیم این تکلیف را به‌خوبی انجام دهیم قطعاً پیرو حقیقی خط شهدای کربلا هستیم.
 
فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه بانوان در قیام عاشورا نقش پررنگی داشتند، خاطرنشان کرد: اگر صبر، شکیبایی و جهاد تبیین بانوان شهید قیام کربلا از جمله حضرت زینب (س) نبود قطعاً تحریف‌کنندگان و صاحبان زروزور نمی‌گذاشتند که روایت درستی از این قیام بزرگ شود.

سارانی با اشاره به این که مراسم پیاده وری اربعین مراسمی بزرگ برای نشان‌دادن وحدت مسلمانان همانند مراسم حج است، اظهار کرد: این مراسم باشکوه مثل مراسم حج نماد قدرت‌نمایی جبهه مسلمانان است؛ اما با این تفاوت که در این پیاده‌روی تنها مسلمانان حضور ندارند؛ بلکه ادیان مختلف نظیر زرتشی، مسیحی و غیره... در این مراسم حضور دارند.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 457948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *