۰
کارشناس مسائل سیاسی:

راهپمایی روز قدس امسال متفاوت با سال های گذشته است/رژیم صهیونیستی با سقوط فاصله چندانی ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز مسئله فلسطین باید الویت همه کشورهای جهان اسلام باشد و نیاز است برای نابودی رژیم صهیونیستی هه کشور های اسلامی متحد شوند.
راهپمایی روز قدس امسال متفاوت با سال های گذشته است/رژیم صهیونیستی با سقوط فاصله چندانی ندارد
سعید شهری کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، بیان کرد: روز قدس یکی از راهبردی‌ترین برنامه های بود که توسط حضرت امام (ره) بکار گرفته شد تا مسئله فلسطین به‌عنوان اولویت نخست موردتوجه قرار گیرد، این سیاست باعث شد غربی‌ها نتوانند با همراهی صهیونیست‌ها در طول این چند دهه گذشته هویت فلسطینی را از بین ببرند؛ بنابراین مهم‌ترین اهداف امام خمینی (ره) از نام‌گذاری روز قدس را می‌توان در آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و در نتیجه رهایی مسلمانان در کشور‌های اسلامی و مستضعفان جهان از سلطهٔ کشور‌های مستکبر دانست.

وی با اشاره به مقاومت مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: درحال حاضر مردم فلسطین با تمام قوا در حال مبارزه به اشغالگران کودک کش هستند و باید جهت پیروزی نهایی مسئله فلسطین  الویت جهان اسلام قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وجود بحران‌های متعدد در سرزمین‌های اشغالی باعث شده است که رژیم صهیونیستی با تصور خروج از این بحران به مردم فلسطین در نوار غزه و سایر مناطق فلسطین حمله وحشیانه انجام دهد، خاطرنشان کرد:  به فرموده رهبری که در سال ۱۳۹۴ فرمودن که اسرائیل ۲۵ سال آینده نخواهد دید با این اتفاقات اخیر علیه دولتمردان اسرائیلی کمتر از ۱۷ سال دیگر قدس شریف آزاد خواهد شد.

شهری با اشاره به اینکه امسال شاهد شرایط متفاوتی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم، تصریح کرد:  وضعیت فعلی سرزمین‌های اشغالی به وحدت جهان اسلام کمک می‌کند و همچنین امسال از هر زمان دیگری نزدیک به آزادی بیت‌المقدس هستیم که این ظلم ۷۰ و چند ساله صهیونیست‌ها از سر مردم فلسطین برداشته شود.

وی ادامه داد:شواهد و قرائن حاکی از این است که دولت افراطی فعلی رژیم صهیونیستی که بنیامین نتانیاهو را به‌عنوان نخست‌وزیر در راه خود دارد راه چندانی تا سقوط آزاد ندارد. سقوطی که باتوجه‌به حجم قابل‌توجه مخالفت‌ها با این دولت امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال متفاوت با سال‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اوضاع سرزمین‌های اشغالی و اختلافات بین صهیونیست‌ها و همچنین مقاومت جانانه مردم فلسطین موجب شده تا راهپیمایی روز قدس امسال بیش از گذشته موردتوجه‌ها قرار بگیرد.

انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 457800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *