۰
مولوی درتکیده:

روز قدس روز اسلام است /برای نابودی اسرائیل همه باید به صحنه بیایند

مولوی درتکیده گفت: حضور ما در راهپیمایی روز قدس موجب افزایش امید برای فلسطینیان و سرعت گرفتن نابودی رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.
روز قدس روز اسلام است /برای نابودی اسرائیل همه باید به صحنه بیایند
مولوی سید محمد درتکیده از علمای اهل‌سنت در گفتگو با خبرنگار چابهاران، گفت: روز قدس در واقع روز اسلام است روزی است که مسلمانان جهان و همه ملت‌های آزاده در جهان حمایت خودشان را از مردم مظلوم فلسطین که زیر چترهای ظالمانه صهیونیست‌ها قرار دارند اعلام می‌کنند و در مقابل ظلم و ستم اعتراض خود را نشان می‌دهند ما مسلمانان وظیفه داریم با مشت‌های کوبنده خود و با حضور پرشور خود من در این روز حمایت خود را به دشمن نشان دهیم.

 وی با بیان اینکه  فلسطین و قدس پاره تن اسلام است، تصریح کرد: اما امروز متأسفانه فلسطین زیر چتر ظلم و ستم قرار دارد اگر امروز نمی‌توانیم حضوراً جهاد کنیم در حالیه جهاد وظیفه همه ما مسلمانان است با حضور خود در راهپیمایی  از آنها اعلام حمایت خواهیم کرد.

 مولوی درتکیده ادامه داد: در هر گوشه‌ای از این جهان اگر اسلام در خطر باشد اگر کفار و بی‌دینان و مشرکان مانع حضور مسلمانان در اماکن مقدس و مساجد برای نماز شوند وظیفه تک‌تک مسلمانان در هر گوشه جهان این است که جهاد کنند؛ اما امروزه باتوجه‌به مرزبندی‌هایی که خود استکبار در واقع استعمارگران به وجود آوردند این کار ممکن نیست؛ زیرا آنها می‌خواهند بین مسلمانان فاصله ایجاد کنند تا به مقاصد پلید خودشان برسند.

 وی تصریح کرد: این مرزبندی‌ها مانعی برای مسلمانان شده؛ اما در واقع کاری که امروز می‌توانیم انجام دهیم این است که در این راهپیمایی حضور پیدا کنیم و نفرت خودمان را از این رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

 دورتکیده بابیان اینکه بیت‌المقدس و فلسطین قبله اول ما مسلمانان است، اظهار داشت: این سرزمین یک سرزمین مقدس است و مسلمانان به آن دلبسته هستند ما باید بدانیم که وقتی خداوند متعال می‌خواست نبی ما را به معراج ببرد در واقع از همین سرزمین عروج کردند.

 وی با اشاره به فرمایش خداوند متعال که می‌فرمایند «من نبی خودم را از مسجدالحرام به مقصد القصی بردم» بیان کرد: این مکان، مکان مبارکی است نه‌تنها خود بیت‌المقدس بلکه اطراف آن هم مبارک است این سرزمین مبارک امروز زیر چترهای ظلم قرار گرفته و ما مسلمانان وظیفه داریم تا از آن حمایت کنیم؛ چون در واقع از سرزمین‌های اصیل ما مسلمانان است و به‌عنوان جگر و پاره تن ما مسلمانان است وقتی پاره تن ما در خفا باشد مسلماً ما آن دستی که می‌خواهد به سمت پاره تن ما دراز بشود خواهیم شکست.

 وی افزود: اسرائیل و امثال آن به ما نشان دادند که هیچ قدرتی ندارند اگر به جنگ‌هایی که به وجود آوردند از جمله جنگ ۲۱ روزه و جنگ ۳۳ روزه و غیره بنگریم ؛ آنها در واقع نشان دادند که در مقابل عظمت و عزت اسلام هیچ هستند و اگر امروز آنان کمترین حرکتی علیه اسلام انجام دهند به‌زودی نیست و نابود خواهند شد.

درتکیده ادامه داد :همان‌طور که امروز می‌بینیم همان‌طور که به ما وعده الهی داده شده و همان‌طوری که رهبر ما فرمود کمتر از ۲۵ سال دیگر اسرائیل نابود خواهد شد.

 وی باتوجه‌به اینکه امروزه رژیم صهیونیستی حتی در کابینه و دولت خودشان دچار اختلاف هستند، اظهار داشت: این اختلاف خود بیانگر این است که موجب ریشه‌کنی و تباهی آنان خواهد شد و این وعده الهی به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز این فلسطینیان به حضور ما نیاز دارند و ما با حضور خود موجب تقویت روحیه آنان خواهیم شد، خاطرنشان کرد: این ضربه محکمی برای دشمن ما است ما بایستی با تمام وجود و با تمام قدرت و توانایی که در اختیار داریم خود و افراد خانواده‌مان و کودکانمان در این راهپیمایی شرکت کنیم حضور هر نفر از ما به‌عنوان یک تیر آتشین بر قلب دشمن است و به‌عنوان امید برای فلسطینیان است.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 457797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *