۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

"وحدت" یکی ازمعانی مهدویت است

امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت:مهدویت یکی از اصول مشترک وقوی در بین ادیان است.
"وحدت" یکی ازمعانی مهدویت است
حجت الاسلام و المسلمین احمد علی قاسم زاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: موضوع مهدویت و منجی همانطور که در ادیان ابراهیمی یک اصل مشترک  است در همه ادیان نیز یک اصل کاملاً قوی و مشترک در بین فرقه اسلامی است.

وی ادامه داد: دربین مذاهب برادران اهل سنت اعم از شافعی، حنفی، مالکی، و حنبلی و هم مذهب شیعه یکی از اصول مشترک و قوی در روایات ما بحث مهدویت است و خود مهدویت یکی از ارکان اساسی وحدت در بین جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت شهرستان چابهار افزود: در کتب روایی برادران اهل سنت بنا بر آن چیزی که در کتب آنهاست الا ماشاالله حدیث و روایت در خصوص مهدویت داریم و یقین یکی از معانی وحدت موضوع مهدویت است.

 حجت الاسلام قاسم زاده ادامه داد: ما ایرانیان از قدیم ضرب المثلی داریم که انسان و آدمی به امید زنده است جامعه ای که امیدوار باشد یقیناً در آن به شاد و شادابی است و اگر این نشاط از یک منبع و بستر دینی و مذهبی مانند نیمه شعبان شروع شود یقیناً اثر این شادابی دو چندان خواهد شد و این نشاط یک شادابی سالم است در واقع خوراک سالم معنوی است که به جامعه بشری اهدا می‌کنیم.

 وی با اشاره به اینکه جوامع غربی نیز خواهان نشاط جامعه خود هستند بیان کرد: نشاط جوامع غربی از خوراک‌های ناسالم و داده‌های غلط به جامعه می‌باشد سطحی و زودگذر است و خود باعث افسردگی می‌شود.

 وی اظهار داشت: حضرت امام راحل جمله ای در مورد منتظران صالح داشتند چون یکی از القاب حضرت مهدی موعود صالح است منتظران صالح خود باید مصلح باشند یعنی زمانی ما می‌توانیم امید داشته باشیم که انسان صالحی بیاید افراد جامعه همه مصلح و اصلاح گر باشد و همه به این سمت حرکت کنند.

 حجت الاسلام قاسم زاده خاطرنشان کرد: ما باید نقاط ضعف خود را پیدا کنیم و آن را درمان کنیم همه مردم باید نقاط اصلاحی خودشان و دردهای خود را پیدا کنند و آنها را درمان کنند اگر جامعه ای مصلح باشد یقیناً ساله خواهد آمد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 457751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *