۰
کارشناس مسائل مذهبی؛

​شعبان ماه زدودن گناه ونیکی به یکدیگر است

کارشناس مسائل مذهبی گفت:ماه شعبان از ماه های پر فضیلت قمری است که نیکی کردن در این ماه ثواب چندین برابری را در پیش دارد.
​شعبان ماه زدودن گناه ونیکی به یکدیگر است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: ماه شعبان یکی از ماه‌های قمری است که در روایات از فضیلت و بزرگی این ماه در نزد خداوند موارد گوناگونی آماده است.

وی با بیان اینکه در این ماه اولاد پیامبر اسلام (ص) متولد می‌شوند، تصریح کرد:  ولادت باسعادت بسیاری از ائمه معصوم از جمله حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) که در روز سوم ماه شعبان و نیز در روز چهارم این ماه ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) رخ‌داده و روز پنجم آن ولادت حضرت سجاد (ع) می باشد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مردم مسلمان در همین ماه است، خاطرنشان کرد: چراکه در پانزده شعبان ولادت پربرکت قطب عالم امکان حضرت ولی‌الله الأعظم مهدی موعود اتفاق افتاده است که خداوند به وسیله او به هر مظلومی از اولیاء و انبیاء و اصفیاء خویش از زمانی که پدر ما آدمع به زمین آمده، وعده داده است زمانی که بر روی زمین ظالم وستم بی داد می‌کند دنیا را باظهور خد از عدالت پر می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کوچک‌ترین عمل در این ماه بزرگ‌ترین پاداش را در پی دارد، تصریح کرد: نماز اگر به صورت فرادا در خانه خوانده شود یک ثواب دارد و اگر به صورت جماعت در مسجد خوانده شود ثواب دیگر در زمان نیر به همین صورت است و اعمال انسان در بین روزها، شب جمعه و روز جمعه و در بین ماه‌ها، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ثواب و پاداش بیشتری نزد پروردگار دارند.

وی با اشاره به اینکه در روایات احادیث زیادی در خصوص بزرگی ایام شعبانیه آماده است، یادآور شد:  پیامبر اسلام (ص) در خصوص ثواب و بزرگی ماه شعبان می‌فرماید: «ماه شعبان ماهی است که اعمال انسان‌ها بالا می‌رود در حالیکه مردم از آن غفلت می‌کنند»

طاهرخانی با بیان اینکه این ماه فرصتی خوبی است برای زدودن گناه از خود وجامعه، اظهار کرد: ما با اعمال خوب خود مانند نیکی به پدر و مادر و همچنین دستگیری فقرا در این ماه مبارک علاوه براین که در جامعه امید آفرینی و احسان را رواج می‌دهیم باعث می‌شویم با کسب ثواب گناهان خود را از بین ببریم وخیر دنیا وآخرت را کسب نماییم.

انتهای خبر/




 
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 457743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *