۰
انتخابات 96:

24 امشب آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا

رئيس ستاد انتخابات كشور 24 امشب را آغاز فعاليت براي تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام كرد.
22
22
به گزارش چهاربهاران، علي اصغر احمدي گفت: تبليغات براي نامزدهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا تا ساعت 8 صبح روز 28 ارديبهشت امسال پايان خواهد يافت و بعد از آن هرگونه فعاليت تبليغاتي ممنوع است.
وي افزود: هيئت هاي نظارتي، اجرايي، امنيتي و انتظامي كشور اقدامات لازم را براي برگزاري انتخابات 29 ارديبهشت رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام داده اند.
احمدی تعداد شعبه هاي اخذ راي را بالغ بر 62 هزار شعبه سيار و ثابت برشمرد.
احمدی با اشاره به اينكه در برخي از مناطق كشور انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به دليل جمعيت اندك آن مناطق برگزار نمي شود، افزود: در اين مناطق شعبه هاي سيار وظيفه اخذ راي براي انتخابات رياست جمهوري را برعهده مي گيرند.
وي با بيان اينكه تعدادي از اعضاي شعب اخذ راي را مردم تشكيل مي دهند از حضور نمايندگان شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي، هيئت مركزي نظارت بر انتخابات، نمايندگان فرماندار، بازرس وزير كشور و نيروي انتظامي در پاي صندوق هاي راي خبر داد و تاكيد كرد: براساس قانون نمايندگان نامزدهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز مي توانند در پاي صندوق هاي راي حضور داشته باشند به شرط اينكه در مهلت مقرر فهرست اسامي اين نمايندگان در فرمانداري ها مشخص شده باشد.
احمدي همچنين درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور گفت: براساس هماهنگي هايي كه در ستاد برگزاري انتخابات در وزارت خارجه انجام شده است در بيش از 140 كشور امكان اخذ راي از هموطنانمان در خارج از كشور وجود دارد.
وي گفت: تعداد شعب اخذ راي در خارج از كشور در مقايسه با دوره هاي گذشته 10 درصد افزايش داشته است.
احمدی اضافه کرد: داشتن شناسنامه براي ايرانيان خارج از كشور الزامي نیست و اين افراد مي توانند با ارائه گذرنامه آراي خود را به صندوق هاي راي بياندازند.
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 424169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *