۰
مدیر بنیاد توسعه کارآفرینی:

بیش از ۱۷ میلیون ایرانی ساکن حاشیه شهرها هستند

مدیر بنیاد توسعه کارآفرینی گفت: طبق آمارها در سطح کشور حدود ۱۷ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها ساکن هستند و این معضل یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است.
11
11
به گزارش چهاربهاران، به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی ترویج کارآفرینی و کسب و کار با حضور فیروزه صابر مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، معاون آموزشی، روسای مراکز، مربیان دولتی و خصوصی و کارشناسان فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستاندر زاهدان برگزار شد.
مدیر بنیاد توسعه کارآفرینی در این نشست اظهار داشت: در کشور بر طبق آمارها حدود 17 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی وحاشیه شهرها ساکن هستند و این معضل یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی ما است وتاثیر سازمان های مردم نهاد در توسعه مهارت‌ها با توجه به نقشی که می‌توانند ایفا کنند برکسی پوشیده نیست.
صابر تصریح کرد: فعالیتهای بنیاد توسعه کارآفرینی در 5 حوزه اصلی شامل نوکارآفرینان (جوانانی که دارای ایده‌های خلاق هستند)، اتاق کارآفرینی مدارس (پرورش کودکان با استعداد)، کسب و کارهای خانوادگی، مستندسازی از فعالیت‌های کارآفرینان با هدف انتقال تجربیات و مطالعه الگوهای کارآفرینی برای انتقال امیدهای واقع بینانه  است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های 86-87 در استان سیستان و بلوچستان مطالعات میدانی عمیقی در سطوح استان، شهر زاهدان و 8 منطقه حاشیه‌نشین توسط بنیاد توسعه کارآفرینی صورت پذیرفت و در آن فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز چالش‌های مربوط شناسایی و پایه‌گذاری آموزش‌های مهارتی در مناطق حاشیه نشین انجام شد.
مدیربنیاد توسعه کارآفرینی ادامه داد: همکاری و همراهی مثلت دولت، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در توسعه جوامع تعیین کننده است و از طریق ترویج فرهنگ کارآفرینی و نیز شناسایی فرصت های شغلی بومی و غیر بومی در مبحث اشتغال و معاش می‌توان گام های بلند و اساسی برداشت.
در پایان مقرر شد دوره های آموزشی ویژه مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای مراکز زاهدان برگزار و در ادامه مربیان در خصوص کشف استعدادها و افراد دارای ایده برای ایجاد اشتغال همکاری نموده تا دوره‌های کاربردی برای کارآموزان برگزار شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 423956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *