امروز: پنج شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶

اوقات شرعی

پذیرفتن معلولیت به عنوان بخشی از زندگی سرآغاز موفقیت هایم بوده است/ تحصیل در دانشگاه پیام نور روزنه امیدی در زندگی من بود
دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز چابهار که در تکمیل ظرفیت سال 95 ثبت نام کرده بود، علی رغم معلولیت جسمی با انگیزه تحصیلش را در آموزش عالی آغاز کرده است.

به گزارش چهاربهاران، زندگی برای خیلی از ما فراز و نشیب‌های بسیاری دارد؛ لحظه‌ای شاد و لحظه‌ای غمگین، لحظه‌ای امیدوار و لحظه‌ای نومید ….، لکن روال آن دربعضی خانواده ها می تواند متفاوت ویا به نوع دیگری باشد.

مجیب دَن دانشجوی دانشگاه پیام نور چابهار گفت: بصورت مادرزادی معلولیت و کم توانی جسمی داشتم، اما همیشه به این اصل معتقد بودم که این کم توانی جسمی بخش کوچکی از زندگی من بوده و در واقع معلولیت، محدودیت نیست و این جمله را سر لوحله زندگی خود قرار داده ام " پرنده باش اگرچه پای تو بسته باشد. "

وی افزود: از کودکی به تحصیل علاقمند بودم، اما به علت کم توانی جسمی از 9 سالگی تحصلیم را شروع کردم و متوجه شدم استعداد خوبی در این زمینه دارم.

مجیب دَن در ادامه گفت: پس از پایان دوره دیپلم و پیش دانشگاهی در آزمون سراسری سال 95 شرکت نمودم و علی رغم کسب رتبه بالا، به دلیل مخالفت خانواده و دوستان به لحاظ شرایط جسمی انتخاب رشته نکردم و دچار افسردگی شده و رنج بسیاری را تحمل نمودم.

وی اذعان داشت: در مورد دانشگاه پیام نور شناختی نداشتم، اما از طریق تبلیغات رسانه، جراید و دوستانم با مزایای تحصیل در این دانشگاه آشنا شده و متوجه شدم بهترین فرصت را با توجه به شرایط جسمانی برای ادامه تحصیل دارم، لذا در بازه پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 95 در رشته روانشناسی که علاقه خاصی به آن داشتم ثبت نام کردم.

دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز چابهار گفت: دانشگاه پیام نور را روزنه امیدی برای رسیدن به اهدافم می دانم و خوشحالم می توانم در کنار خانواده و دوستانم به راحتی به تحصیلم در تمامی مقاطع بدون هیچ دغدغه ای ادامه دهم.

وی خاطر نشان کرد: دیگر مشکل افسردگی روحی نیز ندارم و با دوستان بسیار خوبی در دانشگاه آشنا شده ام، از تمامی مدیران و مسئولین دانشگاه پیام نور نیز که اینگونه فرصت های تحصیل در آموزش عالی را با شیوه بسیار متنوع فراهم نموده اند تشکر و قدردانی می نمایم.

مجیب دَن در پایان گفت: کم توانی جسمی بخش کوچکی از زندگی هر معلول می باشد، و خدواند متعال این توان را به من و هم نوعان من داده است تا با تقویت سایر استعداد های خودمان بتوانیم در زمینه های دیگر موفق باشیم.

انتهای پیام/

سرویس : اجتماعی
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۱:۱۹
شناسه خبر: ۴۲۳۶۲۲
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۴/۵ - ۰۹:۳۸
رسیدن به کمال مطلوب از نتایج ماه رمضان و سی روز مجاهده با نفس است/ اصلاح نفس و ر فتارهای فردی مقدمه رسیدن به نظم اجتماعی است
سی روز ماه مبارک رمضان گذشت و امروز عید است، عید سعید فطر،عیدی که در واقع با فلسفه پیروزی انسان بر نفس بر اثر مجاهدت سی روزه و مداوم همراه با راز و نیاز و نیاشش و طهارت روح و در نهایت تسلط بر اراده گ...
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۱۵
تمدید تاریخ اعزام به خدمت برای مشمولان کنکور
معاون احضار واعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : مشمولان غیر غایب دارای برگ آماده به خدمت که در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده اند ، می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۱۱
عکس/ نماز عیدفطر در مسجد الاقصی
نماز باشکوه عید فطر با حضور هزاران نفر از مسلمانان در مسجد الاقصی برگزار شد.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۰۹
خداوند عید فطر چه جایزه‌ای به مؤمنان می‌دهد؟
امام باقر(ع) فرمودند: عید که می‌شود، منادی ندا می‌دهد: ای کسانی که روزه گرفتید، ‌ای مؤمنین، از خدا جایزه بگیرید»؛ اما جایزه خداوند چیست؟
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۵:۰۶
عکس/ اقامه نماز عید فطر در اندونزی
مسلمانان در اندونزی با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و خیابان‌ها، نماز عید فطر را برگزار کردند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۵۱
وضعیت اسف‌بار بازیگر زن در ترکیه +عکس
بازیگری که با رویای اقامت و کار و با وعده‌های رنگارنگ کریمیان، مدیرعامل کشته شده شبکه جم تی وی راهی این شبکه شده بود، این روزها در حال تحمل شرایط اسف‌بار اقامت در ترکیه از طریق سازمان ملل است.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۷
ساناز سعیدی: ناهید سریال«نفس» اولین نقشی بود که مرا به چالش کشید
«همزمان با بازی در کارهای مختلف، دوره بازیگری را نیز در آموزشگاه بازیگری آقای تارخ سپری و نقشهای مختلفی کار کرده بودم. اما ناهید سریال «نفس» اولین نقش قدرتمند و تاثیرگذاری بود که مرا به چالش کشید.»
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۵
جولان «کلاهبرداران کاریابی» در تلگرام و اینستاگرام/ یک مسئول: آمار فریب خوردگان از یک میلیون نفر گذشت!
با افزایش بیکاری های ناشی از تعطیلی مراکز تولیدی، موجی از سواستفاده های مالی و اخلاقی توسط شرکت های کاغذی کاریابی از افراد جویای کار به راه افتاده است.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۲۸
حدیث روز/ سخن امام حسن علیه‌السلام درباره روز عید فطر
خداوند، ماه رمضان را صحنه مسابقه مخلوقات خویش قرار داد؛ روزی که بندگان باید با اطاعت از فرمان‌هایش به سوی جلب رضایتش از یکدیگر سبقت بگیرند.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۷
ساناز سعیدی: ناهید سریال«نفس» اولین نقشی بود که مرا به چالش کشید
«همزمان با بازی در کارهای مختلف، دوره بازیگری را نیز در آموزشگاه بازیگری آقای تارخ سپری و نقشهای مختلفی کار کرده بودم. اما ناهید سریال «نفس» اولین نقش قدرتمند و تاثیرگذاری بود که مرا به چالش کشید.»
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۵
جولان «کلاهبرداران کاریابی» در تلگرام و اینستاگرام/ یک مسئول: آمار فریب خوردگان از یک میلیون نفر گذشت!
با افزایش بیکاری های ناشی از تعطیلی مراکز تولیدی، موجی از سواستفاده های مالی و اخلاقی توسط شرکت های کاغذی کاریابی از افراد جویای کار به راه افتاده است.
۱۳۹۶/۴/۵ - ۰۹:۳۸
رسیدن به کمال مطلوب از نتایج ماه رمضان و سی روز مجاهده با نفس است/ اصلاح نفس و ر فتارهای فردی مقدمه رسیدن به نظم اجتماعی است
سی روز ماه مبارک رمضان گذشت و امروز عید است، عید سعید فطر،عیدی که در واقع با فلسفه پیروزی انسان بر نفس بر اثر مجاهدت سی روزه و مداوم همراه با راز و نیاز و نیاشش و طهارت روح و در نهایت تسلط بر اراده گ...
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۱۵
تمدید تاریخ اعزام به خدمت برای مشمولان کنکور
معاون احضار واعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : مشمولان غیر غایب دارای برگ آماده به خدمت که در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده اند ، می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند.
۱۳۹۶/۴/۳ - ۲۳:۵۷
از نشانه‌های تواضع و فروتنی چیست؟
آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) با شرح داستانی، نشانه های تواضع و فروتنی را بیان می کنند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۲۸
حدیث روز/ سخن امام حسن علیه‌السلام درباره روز عید فطر
خداوند، ماه رمضان را صحنه مسابقه مخلوقات خویش قرار داد؛ روزی که بندگان باید با اطاعت از فرمان‌هایش به سوی جلب رضایتش از یکدیگر سبقت بگیرند.
۱۳۹۶/۴/۳ - ۲۳:۱۵
خوابتان نمی برد، دارچین بخورید
یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص گیاهان دارویی گفت: دارچین گیاهی موثر برای رفع اختلالات روانی و استرس‌های روزمره محسوب می‌شود که از مشکلات کم‌خوابی و خواب‌زدگی جلوگیری می‌کند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۵:۰۶
عکس/ اقامه نماز عید فطر در اندونزی
مسلمانان در اندونزی با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و خیابان‌ها، نماز عید فطر را برگزار کردند.
۱۳۹۶/۴/۳ - ۲۳:۵۰
عکس/ مدل موی جدید پورعلی گنجی
مرتضی پورعلی‌گنجی از مدل جدید موهایش رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۴/۵ - ۰۹:۳۸
رسیدن به کمال مطلوب از نتایج ماه رمضان و سی روز مجاهده با نفس است/ اصلاح نفس و ر فتارهای فردی مقدمه رسیدن به نظم اجتماعی است
سی روز ماه مبارک رمضان گذشت و امروز عید است، عید سعید فطر،عیدی که در واقع با فلسفه پیروزی انسان بر نفس بر اثر مجاهدت سی روزه و مداوم همراه با راز و نیاز و نیاشش و طهارت روح و در نهایت تسلط بر اراده گ...
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۱۵
تمدید تاریخ اعزام به خدمت برای مشمولان کنکور
معاون احضار واعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : مشمولان غیر غایب دارای برگ آماده به خدمت که در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده اند ، می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۱۱
عکس/ نماز عیدفطر در مسجد الاقصی
نماز باشکوه عید فطر با حضور هزاران نفر از مسلمانان در مسجد الاقصی برگزار شد.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۷:۰۹
خداوند عید فطر چه جایزه‌ای به مؤمنان می‌دهد؟
امام باقر(ع) فرمودند: عید که می‌شود، منادی ندا می‌دهد: ای کسانی که روزه گرفتید، ‌ای مؤمنین، از خدا جایزه بگیرید»؛ اما جایزه خداوند چیست؟
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۵:۰۶
عکس/ اقامه نماز عید فطر در اندونزی
مسلمانان در اندونزی با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و خیابان‌ها، نماز عید فطر را برگزار کردند.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۵۱
وضعیت اسف‌بار بازیگر زن در ترکیه +عکس
بازیگری که با رویای اقامت و کار و با وعده‌های رنگارنگ کریمیان، مدیرعامل کشته شده شبکه جم تی وی راهی این شبکه شده بود، این روزها در حال تحمل شرایط اسف‌بار اقامت در ترکیه از طریق سازمان ملل است.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۷
ساناز سعیدی: ناهید سریال«نفس» اولین نقشی بود که مرا به چالش کشید
«همزمان با بازی در کارهای مختلف، دوره بازیگری را نیز در آموزشگاه بازیگری آقای تارخ سپری و نقشهای مختلفی کار کرده بودم. اما ناهید سریال «نفس» اولین نقش قدرتمند و تاثیرگذاری بود که مرا به چالش کشید.»
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۳۵
جولان «کلاهبرداران کاریابی» در تلگرام و اینستاگرام/ یک مسئول: آمار فریب خوردگان از یک میلیون نفر گذشت!
با افزایش بیکاری های ناشی از تعطیلی مراکز تولیدی، موجی از سواستفاده های مالی و اخلاقی توسط شرکت های کاغذی کاریابی از افراد جویای کار به راه افتاده است.
۱۳۹۶/۴/۴ - ۱۴:۲۸
حدیث روز/ سخن امام حسن علیه‌السلام درباره روز عید فطر
خداوند، ماه رمضان را صحنه مسابقه مخلوقات خویش قرار داد؛ روزی که بندگان باید با اطاعت از فرمان‌هایش به سوی جلب رضایتش از یکدیگر سبقت بگیرند.