۰
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه عمومی کشور در چابهار:

تعاونی های باید بدون واسطه از صیادان ماهی خرید کنند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه عمومی کشور در چابهار گفت: تعاونی های مرتبط با ماهی باید بدون واسطه و مستقیما از صیادان ماهی خریداری کنند.
12
12
به گزارش چهاربهاران، سید حمید کلانتری در جلسه رفع مشکلات صیادان اظهارکرد: صیادان مشکلاتی از قبیل ارزش افزوده ناشی از فعالیت صیدشان را بجای اینکه خودشان ببرند به نوعی واسطه ها هنوز میبرند و صیادان باید این توان را در تعاونی ها ببینندو قیمت تمام شده عادلانه را تعیین کنند و به واحدهای صنعتی بفروشند.
وی افزود: صید ماهی در جنوب کشور بیشترین اشتغال را بوجود آورده است بطوریکه نزدیک به ۲۳هزار نفر در این حوزه اشتغال دارندو درمجموع ۳۷ تعاونی را بوجود آورده اند.
وی بیان کرد: استفاده چند منظوره از اسکله ها و بنادر صیادی در امر گردشگری نیز میتواند رونق اقتصادی را افزایش دهد.
کلانتری ادامه داد: علاوه بر گردشگری در جهت رفع مشکلات صیادان باید با ایجاد سردخانه و واحدهای صنعتی صید را عمل آوری کرد و از واردات ماهی جلوگیری کرد تا اقتصاد صیادی روند مثبت داشته باشد.
وی اذعان کرد: سردخانه های بسته شده باید دوباره به چرخه راه اندازی مجدد بازگردد و در جهت حل مشکلاتشان اقدامات لازم انجام شود تا نگهداری ماهی بدون مشکل پیش رود.
وی در خصوص افزایش صادرات تأکید کرد: تعاونی ها باید با توجه به فن و حرفه مردم منطقه مانند صنایع دستی و فرش به کشورهای حاشیه صادرات انجام دهند و صرفا نباید کالاهای محدودی مانند برنج و چای را وارد کنند تا توازن بیشتری در نرخ صادرات و واردات ایجاد شود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 423485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *