۰
گزارش چهاربهاران از اولین مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی در شهر چابهار (خارج از منطقه آزاد)؛

موسسه آموزش عالی بهار اندیشه چابهار فرصتی برای ارتقای علمی جوانان مستعد منطقه

خدمات آموزشی، تخصصی، دانشگاهی و تامین نیروی انسانی متخصص، ارتقا سطح علمی جوانان مستعد منطقه از اهداف موسسه آموزش عالی بهار اندیشه است.
555
555
رئیس مؤسسه آموزش عالی بهار اندیشه چابهارگفت: این موسسه اولین مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی در شهر چابهار (خارج از منطقه آزاد) در سال 1390 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همت چندین تن از چهره های علمی دانشگاهی و با هدف ارایه خدمات آموزشی، تخصصی، دانشگاهی و تامین نیروی انسانی متخصص، ارتقا سطح علمی جوانان مستعد منطقه، نهادینه کردن فرهنگ غنی آموزش عالی با ارایه دوره های آموزشی در مقاطع مختلف دانشگاهی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد) شروع به فعالیت نموده است.
دکتر جعفر سیاره در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در حال حاضر این موسسه دارای مجوز در 15 رشته در مقاطع کاردانی ( رشته های آموزش و پرورش ابتدایی، مترجمی زبان انگلیسی، امور دولتی، حسابداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، تکنولوژی آموزشی)، کارشناسی پیوسته ( رشته های مدیریت امور بانکی، علوم ورزشی) و کارشناسی ناپیوسته( رشته های آموزش و پرورش ابتدایی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی و حقوق قضایی- علوم ثبتی) می باشد.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی این موسسه که شاید به جرات بتوان ادعا کرد که باعث عدم تحقق صد در صدی اهداف اولیه این موسسه شده، عدم برخورداری از فضای مناسب و درخور آموزشی و دانشگاهی می باشد که باعث شده این موسسه ملزم به استفاده از مکانهای استیجاری فاقد استانداردهای آموزشی گردد. تلاشها و مکاتبات زیادی با سازمانها و ارگانهای ذیربط در خصوص واگذاری زمین با کاربرد آموزشی انجام شده ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.
 برخورداری از فضای مناسب آموزشی مناسب می تواند وضعیت این موسسه را کاملا متحول نماید که جا دارد از همین جا از مسئولین (خصوصا مسئولین منطقه آزاد) تقاضا نمایم که این موسسه را، که هدفی جز خدمت در این منطقه ندارد، در رابطه با واگذاری یک قطعه زمین در پیکره آموزشی منطقه آزاد یاری کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه اعضا هیات موسس از اعضا هیات علمی با تجربه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی معتبر کشور می باشند، همواره تاکید اعضا بر کیفیت و ارایه خدمات آموزشی و علمی با کیفیت مبتنی بر ملاکها و استانداردهای تعیین شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است. لذا اینجانب و همکارانم در این موسسه تلاش نموده ایم تا در جهت حفظ این استانداردها از اساتید مجرب و متعهد و همچنین اعضا هیات علمی با سابقه ی دیگر دانشگاههای منطقه جهت تدریس دروس رشته های مختلف استفاده نماییم. ضمنا علاوه بر مزیت علمی، این موسسه نسبتا از پایین ترین شهریه تحصیلی نیز برخوردار است. 
دکتر سیاره خاطر نشان کرد: این موسسه با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس گردیده و در نتیجه مدراک صادره نیز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. از نظر اعتبار مدرک، این موسسه با دیگر دانشگاههای دولتی هیچ فرقی ندارد، و طبیعتا فارغ التحصیلان این موسسه برای اشتغال در سازمانها و ارگانهای مختلف هیچگونه مشکلی ندارند. لازم به توضیح است که اکثر فارغ التحصیلان این موسسه (خصوصا رشته های آموزش و پرورش ابتدایی، حسابداری و...) در سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی جذب شده اند.  
رئیس مؤسسه آموزش عالی بهار اندیشه چابهار گفت: از سال 1391 که این موسسه اقدام به پذیرش دانشجو کرده است تاکنون بیش از 200 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی فارغ التحصیل گردیده و بیش از 200 دانشجو نیز در حال تحصیل می باشند (باستثناء دانشجویان ورودی 1395).
مهدی عامری گزارشگر افتخاری چهاربهاران
 
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 423302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *