۰

معلمی؛ استمرار رسالت انبیاء/ عشقی که شعله می‌کشد..

معلمي را هنر نام نهاده اند زيرا كه معلمي شغل نيست عشق مي خواهد و ايثار، علاقه مي خواهد و انگيزه، پويايي مي خواهد و بالندگي تا بتوان بهترين راه و روش زندگي را بشر بياموزد.
معلم
معلم
به گزارش چهاربهاران، اگر چه منش معلمی سوختن و آموختن است اما تنها چیزی که شاید سال‌ها در خاطر خسته و ذهن‌های درگیر حساب و کتاب و مشق و درس معلم بماند، تقدیم شاخه گل یا بیان تشکری است که این روزها و در هفته معلم از طرف
دانش‌آموزان و دیگر افراد جامعه از این تلاشگران عرصه علم و دانش انجام می‌شود.
وسعت مهربانی برخی انسان ها آنقدر گسترده است که در کلام نمی گنجد؛ آنها صادقانه مهر می ورزند و مهربانی شان انتهایی ندارد.
مهربانی و فداکاری دو واژه ژرف و پرمعنا است که این روزها گاهی به دست فراموشی سپرده می‌شود و گویا خداوند انسان‌هایی را در میان این همه فراموشی برگزیده تا درس فداکاری را دیگر بار مشق کنند و دیکته این دو واژه را با قلب‌ها آشناتر سازند.
معلم اي هدايتگر انسانها از جهل و ناداني، اي فروغ جاودان راه الهي، اي هديه ناياب آفرينش و اي شكوه پاك الهي، تو بهترين گوهر درياي عشقي كه همه هم و غمت را براي دانايي انسان از ناداني و بي سوادي بكار مي گيري.
معلمي را هنر نام نهاده اند زيرا كه معلمي شغل نيست عشق مي خواهد و ايثار، علاقه مي خواهد و انگيزه، پويايي مي خواهد و بالندگي تا بتوان بهترين راه و روش زندگي را بشر بياموزد.
معلمي را پيشه انبيا خوانده اند زيرا همان گونه خداوند پيامبري را بر مي گزيند تا قومي را از جهل و ناداني رهنمون كند، معلم نيز مي كوشد تا در كسوت شغلش انسانها را از جهل و تاريكي به سوي دانايي و نور هدايت كند.
اگر معلمان نبودند جامعه در تاریکی و ضلالت فرو می‌رفت
کارشناس ارشد علوم اجتماعي و معلم شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، ضمن تبریک این ایام در خصوص شأن و منزلت معلمان، اظهار کرد: معلمان ادامه دهنده رسالت انبیا هستند و اگر آنها نبودند جامعه در تاریکی و ضلالت فرو می‌رفت.
الهه باي نبود شغل برای جوانان بااستعداد و متعهد چابهاري را از دردآورترین دغدغه‌های دانست و افزود: این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه مدیران كشوري و استاني قرار گیرد.
استاد شهید مرتضی مطهری اسوه و نمونه‌ای از یک معلم کامل و آگاه بود
وی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری اسوه و نمونه‌ای از یک معلم کامل و آگاه بود و امام راحل  استاد مطهري را حاصل عمر خود می‌خواندند.
باي با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص جایگاه معلم، خاطرنشان كرد: این امام بزرگوار می‌فرمایند « تمامی جنبندگان روی زمین و ماهی‏‌های دریا و هر کوچک و بزرگ در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار خوب طلب آمرزش
می‏‌کنند.»
وي اذعان كرد: تجلیل و بزرگداشت مقام معلم امری ضروری است و در اسلام نیز نسبت به آن تاکید فراوان شده که نشان از اهمیت نقش و کاربرد آن در جامعه دارد.
معلمان پلی به سوی علم و دانش هستند
باي با بیان اینکه جهان روز به روز در حال توسعه است و قرار گرفتن هر جامعه در این مسیر نیازمند توسعه دانش و مهارت نیروی انسانی است، افزود: معلمان پلی به سوی علم و دانش هستند و ظرفیت‌های زیادی برای شکوفایی
جامعه در آنها نهفته است که باید بالفعل شود.
تکریم معلمان تنها وظیفه یک نهاد و سازمان نیست
اين معلم چابهار با اشاره به اینکه تکریم معلمان تنها وظیفه یک نهاد و سازمان نیست، ادامه داد: باید این مهم در بین تمامی نهادها فرهنگ‌سازی و نهادینه شود و علاوه بر این سازمان‌های مرتبط سعی کنند مشکلات معیشتی و رفاهی و اجتماعی این قشر را برطرف کنند.
وي اظهار كرد: حل مشکلات اجتماعی در جامعه نیازمند یاری و استفاده از دانش معلمان است و در صورتی که معلمان خود نیز دچار مشکلات رفاهی باشند بی‌شک از کیفیت خدمات‌دهی آنها نیز کاسته شده و بر مشکلات افزوده می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 422796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *