ساخت نخستین هتل سنتی سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد پیشرفت دارد

13 خرداد 1399 ساعت 14:21

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک به عنوان نخستین هتل سنتی استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزییکی در حال ساخت است.


به گزارش چهاربهاران، علیرضا جلالزایی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک به عنوان نخستین هتل سنتی استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزییکی در حال ساخت است. 
علیرضا جلالزایی افزود: بازسازی این بنا از سال ۹۵ آغاز شده و قرار است پس از تکمیل به عنوان نخستین هتل سنتی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.
او  گفت: ساماندهی محوطه و حیاط مرکزی، شامل خاکبرداری و سنگ فرش از جمله اقداماتی است که در عملیات بازسازی این بنا انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: ارگ محمدحسین خان نارویی با ۲۷ اتاق و لابی به سبک سنتی در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار مالی از محل اعتبارات سال ۹۹ تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
او بیان کرد: این بنا در روستای نمونه هدف گردشگری قلعه نو در پنج کیلومتری جاده زهک به زاهدان واقع شده و در بهمن سال ۸۵ به شماره ۷۲۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
زهک مرکز شهرستان مرزی زهک در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و همسایگی ولایت نیروز افغانستان قرار دارد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 455039

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/455039/ساخت-نخستین-هتل-سنتی-سیستان-بلوچستان-۸۰-درصد-پیشرفت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir