۰

ساخت نخستین هتل سنتی سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک به عنوان نخستین هتل سنتی استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزییکی در حال ساخت است.
ساخت نخستین هتل سنتی سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد پیشرفت دارد
به گزارش چهاربهاران، علیرضا جلالزایی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک به عنوان نخستین هتل سنتی استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزییکی در حال ساخت است. 
علیرضا جلالزایی افزود: بازسازی این بنا از سال ۹۵ آغاز شده و قرار است پس از تکمیل به عنوان نخستین هتل سنتی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.
او  گفت: ساماندهی محوطه و حیاط مرکزی، شامل خاکبرداری و سنگ فرش از جمله اقداماتی است که در عملیات بازسازی این بنا انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: ارگ محمدحسین خان نارویی با ۲۷ اتاق و لابی به سبک سنتی در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار مالی از محل اعتبارات سال ۹۹ تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
او بیان کرد: این بنا در روستای نمونه هدف گردشگری قلعه نو در پنج کیلومتری جاده زهک به زاهدان واقع شده و در بهمن سال ۸۵ به شماره ۷۲۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
زهک مرکز شهرستان مرزی زهک در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و همسایگی ولایت نیروز افغانستان قرار دارد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 455039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *