نخستین برداشت میوه فصلی آناناس کشور در چابهار آغاز شد

24 خرداد 1398 ساعت 9:36

رئیس جهاد کشاورزی چابهار گفت: ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی شهر چابهار و دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال آناناس در ایستگاه تحقیقات باهوکلات کشت شده که هم اینک برداشت آن آغاز شده است.


نورالدین میرلاشاری در گفت وگو با چهاربهاران افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیات اینکه تولید پاچوش و میوه آناناس در دستور کار است ادامه داد: این میوه های فصلی در آینده توسعه بیشتری خواهند داشت و به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق در بخش گلخانه است و باید کشت محصول آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: این طرح با حمایت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی وسازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در حال انجام است.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن کشت این محصول در سواحل مکران تشریح کرد: با به نتیجه رسیدن مرحله تحقیقاتی، کشت این محصول تجاری در مناطق جنوبی استان که استعداد خاصی در این زمینه دارند توسعه خواهد یافت.

میرلاشاری خاطرنشان کرد: تعدادی میوه آناناس تولیدی ایستگاه تحقیقاتی چابهار برداشت شد که اولین میوه‌های آناناس تولیدی کشور است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453714

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453714/نخستین-برداشت-میوه-فصلی-آناناس-کشور-چابهار-آغاز

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir