۰

نخستین برداشت میوه فصلی آناناس کشور در چابهار آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی چابهار گفت: ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی شهر چابهار و دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال آناناس در ایستگاه تحقیقات باهوکلات کشت شده که هم اینک برداشت آن آغاز شده است.
نخستین برداشت میوه فصلی آناناس کشور در چابهار آغاز شد
نورالدین میرلاشاری در گفت وگو با چهاربهاران افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیات اینکه تولید پاچوش و میوه آناناس در دستور کار است ادامه داد: این میوه های فصلی در آینده توسعه بیشتری خواهند داشت و به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق در بخش گلخانه است و باید کشت محصول آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: این طرح با حمایت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی وسازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در حال انجام است.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن کشت این محصول در سواحل مکران تشریح کرد: با به نتیجه رسیدن مرحله تحقیقاتی، کشت این محصول تجاری در مناطق جنوبی استان که استعداد خاصی در این زمینه دارند توسعه خواهد یافت.

میرلاشاری خاطرنشان کرد: تعدادی میوه آناناس تولیدی ایستگاه تحقیقاتی چابهار برداشت شد که اولین میوه‌های آناناس تولیدی کشور است.

انتهای پیام/
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 453714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *