۱

سیستان و بلوچستان در ایجاد خانه‌های خلاق رتبه دوم کشور را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از لحاظ رتبه‌بندی‌های علمی جایگاه خوبی دارد طوری که در ایجاد خانه‌های خلاق رتبه دوم و در ایجاد شرکت‌های خلاق رتبه پنجم کشور را داراست‌.
سیستان و بلوچستان در ایجاد خانه‌های خلاق رتبه دوم کشور را دارد
به گزارش چهاربهاران؛ به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه توسعه دانش بنیان استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید از تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای حل مسائل روزمره استفاده کنیم. این استان از لحاظ رتبه‌بندی‌های علمی جایگاه خوبی دارد طوری که در ایجاد خانه‌های خلاق رتبه دوم و در ایجاد شرکت‌های خلاق رتبه پنجم کشور را داراست‌.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امسال نقطه عطفی است تا ما از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم مسائل محوری مردم را در حوزه‌های مختلف حل کنیم. در این استان دستگاه‌های اجرایی باید یکدیگر برای حل مشکلات هم قدم شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شعار امسال کلید واژه دانش بنیان بین دو واژه تولید و اشتغال قرار گرفته و نشان از این دارد که قرارگاه دانش بنیان حتماً باید منجر به تولید و اشتغال شود. تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح‌های علمی باید به تولید محصول و متعاقب آن ایجاد اشتغال برای جوانان استان منجر شود.

مدرس خیابانی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگروه‌ها برای تولید و ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نشست ها و کارگروه‌ها ایجاد هماهنگی و مرور اولویت‌ها همچنین هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه موضوع دانش بنیان از سطح ملی به مراکز دانش بنیان در استان و شهرستان رسیده و همگی به نوعی با آن درگیر هستند که این بسیار در پیشبرد اهداف اهمیت دارد. گسترش مراکز نوآوری و رشد با محوریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دانشگاه علوم پزشکی زابل و ایرانشهر یکی از اولویت‌های استان بوده که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 457550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *