امام جمعه شهرستان چابهار:

مکتب امام حسین(ع) الگویی برای همیشه تاریخ است/۱۶ مهر روزی که هیمنه آمریکا به دست دریادلان دریایی در خلیج فارس شکست

18 مهر 1399 ساعت 13:38

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی گفت: مکتب عاشورایی یک مکتب کاملا به روز است و مربوط به گذشته تاریخ نیست بلکه در همه زمان ها و برای جامعه امروز کارایی دارد و باید از آن درس های زیادی بیاموزیم.


به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به آموزه های مکتب امام حسین (ع) بیان کرد: مکتب عاشورایی یک مکتب کاملا به روز است و مربوط به گذشته تاریخ نیست بلکه در همه زمان ها و برای جامعه امروز کارایی دارد و باید از آن درس های زیادی بیاموزیم.

خطیب جمعه چابهار با اشاره به اینکه اگر کسی شاگرد خوبی در مدرسه اهل بیت علیهم السلام باشد، با تبعیت از آن‌ها، از دریای رحمت الهی بهرمند می‌شود تصریح کرد: همه ما باید از درس های مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) باید بیاموزیم و در زندگی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به ۱۶ مهر سالروز شهادت پاسداران جان بر کف نیروی دریایی سپاه درآب‌های خلیج فارس گفت: این دلاوران در مبارزه مستقیم با نیروی های آمریکایی به شهادت رسیدند که با شهادت خود مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام را نشان دادند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در چنین روزی با حماسه رزمندگان دریایی با تاسی از مکتب عاشورا و راه امام حسین علیه السلام هیمنه سرسلسله استکبار در هم شکست و هیبت پوشالی غرب فرو ریخت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: حماسه شهید نادر مهدوی و هم رزمانش کارهای بزرگ را انجام دادند، این رزمندگان آبرو دادند به ملت ایران و قدرت نظام اسلامی را و جمهوری اسلامی را به رخ دشمن کشیدند.

امام جمعه چابهار خاطر نشان کرد: این نبرد درحالی انجام شد که آمریکایی‌ها در خلیج فارس به دنبال توجه نگاه‌های جهان به ابهت پوشالی‌شان بودند، که شهید نادر مهدوی و همرزمانش با شکست آنها، تمامی حیثیت نیروی دریایی آمریکا در منطقه را در خلیج فارس دفن کردند.


کد مطلب: 456022

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/report/456022/مکتب-امام-حسین-ع-الگویی-همیشه-تاریخ-۱۶-مهر-روزی-هیمنه-آمریکا-دست-دریادلان-دریایی-خلیج-فارس-شکست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir