نارضایتی اهالی محله چالدران کنارک از عدم روشنایی معابر

30 بهمن 1396 ساعت 12:04

عدم روشنایی معابر در محله چالدران کنارک موجب نارضایتی اهالی این محله و کاهش امنیت شده است.



به گزارش چهاربهاران، امروزه نورپردازی، تعریف کننده هویت و سیمای شبانه شهر است و طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست، بلکه روشی در جهت تامین امنیت و آرامش بیشتر محیط است.

روشنایی مناسب کوچه و محله ها سبب رضایت مندی شهروندان و همچنین ارتقاء امنیت یک شهر یا منطقه می شود و امروزه برق و روشنایی یکی از نیاز های اساسی یک زندگی به شمار میرود و هر محله برای داشتن امنیت لازم باید روشنایی لازم را نیز داشته باشد.

یکی از ساکنین محله چالدران در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران از کنارک اظهار کرد: چالدران با وجود ۱۸۰ خانوار یک مشکل قدیمی را حمل بار خود کرده است و هیچ مسئولی برای رضایت مندی ساکنین این محله برای روشنایی دست به اقدامی نزده است و تمامی ساکنین این محله شباهای خود را در محله، سیاه و تاریک میگذرانند.

مولوی دادرحمان برفر افزود: نبود روشنایی در محله چالدران بیداد میکند و این یک مشکل بسیار قدیمی است که به آن پرداخته نشده است و این امر باعث شده است که ساکنین شبها را برای انجام کاری از منزل خود بیرون نیایند.

مولوی برفر در خصوص نبود روشنای و اینکه چطور روشنای خود را فراهم میکنند گفت: در نزدیکی محله چالدران یک مجموعه تفریحی وجود دارد که صاحب این پارک دلش بیشتر از مسئولین به حال مردم میسوزد و برق کشی برای مسجد و خانه های که در کنار پارک وجود دارند انجام می شود اما کاملا به ندرت است و تنها فقط یک لامپ میتواند روشن بماند و دیگر ساکنین هم در تاریکی به سر میبرند.

وی تصریح کرد: از مشکل محله چالدران تمامی مسئولین استانی و شهرستانی و حتی وزیر نیرو هم نیز با خبر است وزیر نیرو نامه ای را برای انجام دادن وجود برق در محله چالدران داده است و این نامه به دست مسئولین شهرستانی هم رسیده است اما هیچ اقدامی تا کنون انجام نشده است.

ساکن محله چالدران در خصوص بودن تیر برق و ترانس در محله خاطرنشان کرد: در چالدران هیچ گونه ترانس و تیر برقی وجود ندارد و این مشکل را به اداره برق شهرستان کنارک گزارش شده است که مدیر و مسئولان اداره برق کنارک گفتند، ۶ ترانس برای محله چالدران با بودجه کامل تخصیص یافته و فقط به دلیل نبود پیمانکار این کار عقب افتاده است و مشکل کماکان برطرف نشده است.

وی در پایان افزود: حق و انصاف در محله چالدران از ساکنین گرفته شده است و هیچ کسی نمیتواند درک کنند که ساکنین این محله چه رنج های را بابت محرومیت خود میکشند.

این حق نیست که ساکنین محله برق خود را از پارک بگیرند و این انصاف نیست که با نبود پیمانکار محله ما در تاریکی مطلق به سر ببرد مسئولین رده بالای شهرستانی باید هرچه زودتر مشکلات محله چالدران را برطرف کنند.

انتهای پیام/ خ


 


کد مطلب: 451214

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/report/451214/نارضایتی-اهالی-محله-چالدران-کنارک-عدم-روشنایی-معابر

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir