۰

برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر در شهرستان چابهار

همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز دهه فجر235 برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و عمرانی در نقاط مختلف شهرستان چابهار برگزار شد.
برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر در شهرستان چابهار
به گزارش چهاربهاران، در سی ونهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی هرروزشاهد استقامت واستحکام وتاثیرگذاری هرچه بیشتر این شجره طیبه درسطح جهان هستیم، به شکرانه این نعمت الهی وبه پاس گرامیداشت یادوخاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی وشهدای عزیز ومنویات مقام معظم رهبری باحضور گرم مردم ولایتمدار وانقلابی چابهار برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری و عمرانی اجرا شد.
زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس چابهار و به عنوان اولین برنامه دهه مبارک فجر یادآور دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز فصل جدید در تقویم جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به نسل آینده ساز کشورمان است.
 اجرای مراسم جنگ شادی و جشن های انقلاب در مدارس و روستاها و پایگاه های بسیج سراسر شهرستان در ایام دهه مبارک فجر برگزار شد.
82 طرح عمرانی و خدماتی در حوزه های آموزشی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، بهداشت و درمان، صنعتی، ورزشی، عمران شهری و روستایی و برق بود که برای اجرای آنها 225 میلیارد و 38 میلیون ریال هزینه شد.
طرح های عمرانی روستایی شامل طرح هادی، ترانس های برق روستایی، کشاورزی و احیا و مرمت بندسارها و راهسازی بود که برای افتتاح و بهره برداری از این طرح ها 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دو طرح ورزشی و آبرسانی با اعتبار 91 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان چابهار کلنگ زنی شد.
ساخت مخزن 10 هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه کلنگ زنی شد.
افتتاح سردخانه 9 هزار تنی در بخش پسابندر با سه هزار و 95 متر زیربنا در زمینی به مساحت 10 هزار و 400متر مربع، ظرفیت نگهداری از هشت هزار و900 تن ماهی کاملا منجمد و 100 تن میگوی منجمد را دارد.
میزان اعتبار هزینه شده برای این سردخانه هفت میلیارد ریال بوده که دو میلیارد تن تسهیلات بوده و پنج میلیارد ریال از آن توسط بخش‌خصوصی سرمایه گذاری شده است.    
مرکز خدمات جامع سلامت روستای دمپک و پایگاه اورژانس جاده ای بریس با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال افتتاح شد.  
 طرح هاي توسعه ایی برق رسانی شهرستان چابهار با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال برای سه هزار و ۴۸۰ خانوار در دهه فجر امسال در چابهار به بهره برداري رسيد.
10 پروژه عمرانی و تولیدی بااعتباری بالغ‌بر 444 میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی 154 نفر در منطقه آزاد کلنگ زنی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
احداث واحد آزمایشگاه ژنتیک مولکولی و محصولات تراریخته، شرکت آزمون لیپارپردازه لیپار بااعتبار 12 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 26 نفر، آغاز عملیات اجرایی مجتمع اقامتی و ورزشی، شرکت نگین خاورمیانه بااعتبار 124 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 25 نفر، احداث واحد تولید کنستانتره کرومیت، شرکت پارس آلیاژ مکران بااعتبار 230 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 30 نفر و آماده‌سازی 200 هکتار از اراضی صنعتی جهت احداث صنایع کوچک و اشتغال‌زا کلنگ زنی شد.
واحدهای تولیدی صندل زنانه، شرکت مهرجو، درب و پنجره UPV، بسته‌بندی مواد غذایی شکر و شکلات، تولید محصولات پلاستیکی، تولید آب و نبات و شکلات و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی 6 پروژه تولیدی بودند که مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، دیدار با مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی از جمله برنامه های گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که تاکنون انجام شده است.
در دهه مبارک فجر، سه پروژه بخش کشاورزی در کنارک افتتاح شد که اجرای سیستم آبیاری تحت فشار 75 هکتار، لایروبی چاهک‌ها با 200 حلقه، احیا و مرمت بندسارها 180 هزار متر مکعب با اعتبار 14 هزار و 375 میلیون ریال است.
مدرسه دو کلاسه روستای محروم هیان بالا در کنارک بااعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت خیر مدرسه ساز هزینه صرف شده که این مدرسه با زیربنای 72 متر مربع احداث شده است.
از جمله مهم ترین برنامه های ورزشی در شهرستان های چابهار و کنارک؛ مسابقات كونگ فو ويژه بانوان چابهار در دو رده سني نوجوانان و جوانان، مسابقات طناب کشی و دارت ویژه کارگران کنارک، مسابقات والیبال مردان، مسابقات قایقرانی بانوان کنارکی و چابهاری، مسابقات سوپر کنتاکت کیک بوکسینگ و مسابقات تنیس روی میز بانوان کنارک برگزارشد.
انتهای پیام/ف
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 451155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *