۱

توجه و پیشرفت در روستاها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ توجه به محرومان، بزرگترین نقطه قوت پس انقلاب

محرومیت زدایی و توجه به اقشار ضعیف و آسیب دیده از شاخصه های اصلی و اقدامات نظام پس از انقلاب بوده است.
توجه و پیشرفت در روستاها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ توجه به محرومان، بزرگترین نقطه قوت پس انقلاب
به گزارش چهاربهاران، 39 بهار از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، در این سالها انقلاب اسلامی دستاوردهای بی شماری در عرصه های مختلف داشته است به گونه ای که به هیچ وجه ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و دشمنان غرب و شرق به این موضع اذعان کرده‌اند و به دنبال سدی در مقابل این پیشرفت هستند.

دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازگویی دستاوردهای نسل جوان امروزی است؛ نسلی که دوران خفقان و ظلم و استبداد ستم شاهی را تجربه نکرده و دشمن درصدد است تا با سیاه نمایی، چهره انقلاب را مخدوش کند و با یاس و ناامیدی جوانان را در مسیر پیشرفت انقلاب خلل وارد کنند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی(ره)، پیشرفت هایی در سایه انقلاب در روستاها حاصل و غبار محرومیت از چهره روستا زدوده شد.

مولوی سید محمد درتکیده در گفت وگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: شهرستان چابهار قبل از انقلاب در دست آمریکا برای ساخت پایگاه های عظیم نظامی بود که هدفی جز حفظ منافع امریکا را دنبال نمی کرد.

وی افزود: در حالیکه در این شهرستان چابهار حتی یک جاده آسفالت نداشتیم و اکنون به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الان همه جاده ها و خیابان های شهر و حتی کوچه ها آسفالت هستند و از همه نظر بسیار بهتر از قبل از انقلاب است.

مدیرانجمن اهل قلم بلوچ چابهار بیان کرد: در بحث آبرسانی علی رغم مشکلاتی که هنوز است در برخی نقاط الان آب لوله کشی و سالم داریم و در صورت مدیریت صحیح آب این تعداد قابل افزایش است.

مولوی اهل سنت ادامه داد: برق رسانی و مخابرات تا دورترین نقاط روستاها و در هر نقطه ای از شهرستان و احداث راه های مواصلاتی به ظهرها و روستاها از دیگر خدمات ارزنده نظام پس از انقلاب است.

وی با اشاره به بحث آموزش بعد از انقلابکه رشد چشمگیری داشته است اذعان کرد: با نبود امکانات و محرومیت‌ها قبل از انقلاب، از آموزش خبری نبود، بی‌سوادی به اوج خود رسیده بود اما بعد از انقلاب با دایر کردن مراکز آموزشی در روستا، ضریب بی سوادی به طرز چشمگیری کاهش یافت و همت مسئولان برای به صفر رساندن این ضریب ادامه دارد، امروز شاهدیم روستا زاده‌هایی با تحصیلات عالیه در مسیر پیشرفت این نظام به دنبال کسب مدارج بالاتر علمی هستند و افتخاراتی را برای نظام کسب کرده اند.

مولوی درتکیده افزود: چون در گذشته راه و جاده وجود نداشته مردم برای نقل و انتقال مایحتاج خود با مشکل مواجه بودن ولی امروز با ایجاد راه های مواصلاتی مردم روستا وضعیت معیشتی انها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

مدیرانجمن اهل قلم بلوچ چابهار خاطرنشان کرد: امید می رود با توجه خاص و دید مثیتی که مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان و توسعه سواحل مکران دارند آینده روشنی در انتظار این منطقه است.

انتهای پیام/ ف
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 451129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *