۳
گزارشی از دستاوردهای بسیج در بندر چابهار؛

آبادانی مدارس و روستاها حاصل همت دانش آموزان و دانشجویان بسیجی/ اشتغالزایی برای بومیان با اعطای تسهیلات

در چهار دهه انقلاب از مهم ترین دستاوردهای بسیج طرح های هجرت و اردوهای جهادی که از اقدامات شاخص بسیج در محرومیت زدایی در منطقه است.
آبادانی مدارس و روستاها حاصل همت دانش آموزان و دانشجویان بسیجی/ اشتغالزایی برای بومیان با اعطای تسهیلات
به گزارش چهاربهاران، رسالت کلی سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی است و در راستای عمق‌بخشی داخلی نیز در حیطه‌های محرومیت‌ زدایی و سازندگی با استفاده از توان داخلی سپاه در حوزه‌هایی مانند اردوهای جهادی، پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی محرومیت‌زدایی با ایجاد تفاهم‌نامه هایی با سازمان های درون استانی به نقش آفرینی و خدمت به مردم تلاش می کند .

به کار گیری مردم در مواقع بحران به عنوان بسیج همه توده ها یکی از ماندگار ترین و تاثیر گذارترین اقدامات حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی بود.

این اقدام حضرت امام (ره) در جنگ به زیبایی نمایان شد و بسیج توده های مختلف مردم در جبهه ها معادلات نظامی دنیا را دچار تحول اساسی کرد و بسیج خالق صحنه های بسیار زیبا در دفاع مقدس شد.

در دوران سازندگی نیز بسیج سازندگی به آبادانی و محرومیت زایی در روستاها پرداخت، اردوهای جهادی دانشجویی از ابتکارات بسیج در محرومیت زایی در روستاها و در بستر زیرساختهای آموزش و پروش بود.

محمد جدگال از دانشجویان ساکن در دشتیاری با اشاره به فعالیت های بسیج در حیطه محرومیت زایی گفت: از  فعالیتهای محرومیت زایی بسیج می توان به شناسایی اماکن و زیر ساختهای فرسوده مناطق دور افتاده اشاره کرد که حضور دانشجویان شهرستانی و بومی در کنار هم در اینگونه فعالیتها نشان از همبستگی و پویایی و مشارکت دادن جوانان توسط بسیج در این گونه از فعالیتها دارد.

سعید بریسی اعطای تسهیلات و کارآفرینی در فعالیتهای بسیج از دیگر اقدامات این نهاد در شهرستان چابهار عنوان کرد و گفت: از اقدامات قابل توجه بسیج بکار گیری اقتصاد مقاومتی در محرومیت زدایی است بدین منظور بسیج با حمایت از کارآفرینان بومی و شناسایی تولیدات بومی منطقه و اعطای تسهیلات توانسته گامی مهم در اشتغال زایی و محرومیت زدایی در شهرستان چابهار بردارد.

درتامین امنیت نیز به خصوص در مرزهای شرقی بسیج با طرح امنیت پایدار و تامین امنیت توسط مردم به کمک نیروهای مسلح شتافت و برگ زرین دیگری به افتخاراتش افزود.

مسئول بسیج سازندگی چابهار گفت: رسالت‌های کلی بسیج سازندگی سپاه پاسداری از انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی است.

علی پژوهش افزود: تکیه بر نیروهای بسیجی در امنیت پایدار به طور جد توسط سپاه در استان سیستان وبلوچستان از جمله در شهرستان چابهار دنبال می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی بیان کرد: کار در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی و حوزه اقتصاد مقاومتی دو حوزه‌ ماموریتی خاص ما در بسیج سازندگی است.

پژوهش ادامه داد: تشکیل و حمایت بیش از 15 کارگاه های تولیدی کوچک ده نفره و اشتغال زایی برای بیش از  150 نفر از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج در شهرستان چابهار است.

مسئول بسیج سازندگی چابهار خاطرنشان کرد: این کارگاه های در راستای  تقویت و حفظ فرهنگی بومی منطقه در قالب سوزن دوزی این سنت اصیل مردم سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده و در صورت بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی این کارگاه ها قابل افزایش نیز هستند.

امروز به برکت فعالیت‌های متعدد سپاه و بسیج در کنار سایر نیروهای امنیتی، حوزه امنیت استان به سمت مباحث اقتصادی و فرهنگی سوق پیدا کرده و رویکردهای نظامی در حوزه امنیت جای خود را به مباحث معیشتی و محرومیت‌زدایی داده است.

انتهای پیام/ ف
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 450629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *