راه اندازی شعبه بانک و دستگاه خودپرداز خواسته بسیاری از مردم بخش پلان است

19 مهر 1396 ساعت 11:11

عدم شعبه بانکی و دستگاه خودپرداز در بخش پلان از توابع شهرستان چابهار به یکی از مشکلات اساسی مردم این بخش تبدیل شده است.


به گزارش چهاربهاران، بخش پلان با قدمتی دیرینه و در قدیم بعنوان مرکز منطقه دشتیاری ودر حال حاضر بعنوان مرکز بخش پلان با جمعیتی حدود 900نفر به عنوان روستا مرکزی دارای 2000نفر دانش آموز در 10 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دختر و پسر تحصیل می کنند.
 
 روزانه بیش از 5 هزار نفر مردم روستاهای اطراف از بخش پلان و مرکزی و دشتیاری و بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقندبرای فراهم کردن مایحتاج ضروری زندگی تردد می کنند.

 ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی بانک برای تاسیس یک شعبه و یا باجه و حتی خودپرداز که از ضروریات اساسی این مردم است صورت نگرفته و مردم باید برای انجام و دریافت خدمات بانکی کیلومترها مسافت را طی کنند.

یکی از اهالی مردم بخش پلان می گوید یک مددجوی کمیته امداد برای دریافت مستمری خود که کلا چهل هزار تومان است باید پنجاه هزار تومان هزینه کند که این علاوه بر بار مالی خطرات زیاد دیگری هم در پی دارد که اینگونه افراد توانایی دربست تاکسی ها را ندارند و باید برای رفتن به بانک باید پشت وانت ها سوار شوند که بارها اتفاقات ناگواری رخ داده است.

به همین دلیل مردم به ناچار برای دریافت وجه باید به خودپردازهای روستاهای همجوار مراجعه کنند.
 
با فراگیر شدن پرداخت های الکترونیکی و ایجاد زیر ساخت های دولت الکترونیک در کشور و لزوم استقرار امکانات مورد نیاز جهت تحقق این هدف اما هنوز بسیاری از بخش های شهرستان چابهار از حداقل های مورد نیاز این امر بی بهره اند.
 
هرچند وجود یک دستگاه خودپرداز به دلیل وجود دستگاه های متعدد در شهرها امری عادی و روزمره به نظر برسد اما این مساله در روستاها همچون آرزویی دست نیافتنی است.
 
 
 


کد مطلب: 450358

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/report/450358/راه-اندازی-شعبه-بانک-دستگاه-خودپرداز-خواسته-بسیاری-مردم-بخش-پلان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir