۱

موفقیت در امور دفاعی راهگشایی مناسب بر تحقق اقتصاد مقاومتی است/ در صنعت دفاعی کاملا مقاومتی عمل کردیم

رسیدن به موفقیت های بسیار در امور دفاعی کشور آنهم در سطح جهانی راه گشایی بسیار مناسب کشور در این حوزه در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
موفقیت در امور دفاعی راهگشایی مناسب بر تحقق اقتصاد مقاومتی است/ در صنعت دفاعی کاملا مقاومتی عمل کردیم
 به گزارش چهاربهاران، دفاع مقدس حوزه ای بود که اولین تحریمهای ظالمانه از سوی دول غربی را آنهم در دوران بسیار سخت دفاع مقدس تجربه کرد تا جائیکه سیم خار دار هم نمیتوانستیم به دلیل تحریم تهیه کنیم. پس از جنگ و تداوم تحریمها تسلیحاتی فرزندان و رزمندگان این مرز و بوم با تکیه بر دانش بومی و الگوی موفق مقاومت و ما می توانیم توانستند در زمینه موشکی ایران را جز چهار کشور اول موشکی دنیا قرار دهند.

در زمنیه اقتصادی نیز علی الخصوص پس از تحریم های جدید از جمله داماو بر علیه جمهوری اسلامی ایران دولت تصمیم گرفت با قطع وابستگي اقتصاد كشور به درآمدهاي نفتي، و اخیرا با مطرح شدن مولفه بسیار مهم اقتصاد مقاومتي به ویژه در زمینه  محصولات ، كشاورزي، و مواد اولیه تولید داخلی دارو، مواد اوليه توليد به خود کفایی برسیم.

آنچه مورد تأكيد مقام معظم رهبری با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی در شهریور سال 1389 بوده، رسيدن به خودكفايي در تمامي بخش‌هاي اقتصاد و قطع وابستگي به اقتصاد جهانی بخصوص غرب  است، ولی با بی نتیجه بودن اقدامات اولیه دولت بخصوص در دوسال اخیر این مهم هنوز به  نتیجه رضایت بخشی نرسیده است طوری که حضرت آقا دوباره با نامیدن سال 1396 به سال اقتصاد و مقاومتی خواهان عملکرد عملی دولتمردان در این زمینه شده است.

در صنعت دفاعی کاملا مقاومتی عمل کردیم

صنایع دفاعی کشور  می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد. در این حوزه پس از انقلاب رزمندگان و جوانان با مدیریت جهادی توانستند پیشرفتهای بسیار در خور توجهی کسب کنند و در بسیاری از جنگ افزارهای پیشرفته به خودکفایی و جایگاهی بسیار مطلوبی برسیم.

این الگوی موفق در حوزه دفاعی کشور این نکته را بخوبی نمایان می کند که در حوزه اقتصادی همانند صنعت دفاعی کشور عمل نکردیم وبا نگاهی ضعیف و وادادگی و دوری از شعار ما می توانیم و تکیه بر غرب نتوانسته ایم موفق عمل کنیم وبرای کاهش وابستگی اقتصادی به نفت تلاش جدی صورت ندادیم.

عدم باور اقتصاد مقاومتی از طرف دولتمردان بزرگترین مانع رسیدن به اهداف کشور در حوزه اقتصادی و  خروج از وابستگی به نفت خواهد شد وبه عبارتی  نگاه برخی مسوولان متناسب با روحیه انقلابی و آرمان های انقلاب اسلامی نیست.

لزوم برنامه ریزی دولت بر اساس نقشه راه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی

امسال مقام معظم رهبری با تاکید دوباره موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند واین مهم به این دلیل است که باید اقداماتی اساسی در این زمینه بخصوص در زمینه عملیاتی کردن اقدامات صورت گیرد و این مسئله فقط در حد شعار و سخنرانی نباشد.

ارائه تسهیلات ویژه به صنایع داخلی و کنترل واردات محصولاتی که تهدید کننده صنایع داخلی ما هستند. اخذ مالیات و به واقعیت نزدیک کردن مالیات بخصوص در میان افراد مرفه احیای کشاورزی و توجه به اقتصاد دانش بنیان از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دولت باید با برنامه ریزی بلند مدت با فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف شامل بهینه سازی مصرف سوخت، توجه به اقتصاد بومی،کنترل ویژه بر واردات به نفع تولید داخلی و قرار دادن ملیات های سنگین بر وارد کنندگان ویا قوانین بسیار سخت برای متخلفین وارد کننده،اهتمام به محاسبه دقیق مالیان بخصوص بین ثروتمندان همانند محاسبه بسیار حساب شده مالیات کارمندان وکارگران،بالابردن راندمان کاری در ادارات دولتی مبتنی بر دانش،از جمله اهداف و برنامه های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 450306
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *