۰
چرایی عدم تمایل مردم چابهار از مقوله کارآفرینی؛

کارآفرینی حلقه مفقود شده اقتصادی مقاومتی در چابهار

کارآفرینی در چابهار پویایی و کارایی لازم را ندارد و ضروری است کارآفرینان موجود توسط فرمانداری و اداره تعاون حمایت و پشتیبانی گردند.
کارآفرینی حلقه مفقود شده اقتصادی مقاومتی در چابهار
به گزارش چهاربهاران، تولیدات صنایع کوچک وبزرگ بخصوص کارآفرینی راهبردی مهم وتاثیر گذار برا توسعه وپیشرفت ارکان اقتصادی هر کشور بشمار می آید و بهره برداری از ظرفیتهای موجود نوعی ارزش آفرینی در حوزه های مختلف اقتصادی اجتماعی محسوب می شود.
با توجه به تاکیدات مکرر و فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند ساله گذشته با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی ونامیدن امسال با نام اقتنصاد مقاومتی، اقدام وعمل خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولان به این مقوله و تکیه به تولیدات و منابع داخلی شده اند.
کارآفرینی و حل مشکل بیکاری جوانان
کارشناس اقتصادی حمایت از کارافرینان را برای حل مشکل بیکاری بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: حمایت دولتها از کارافرینان موجب گشته بخش اعظم جویندگان کار بتوانند از این طریق معظل بیکاری خود را حل کنند واین راه کمترین هزینه را برای دولت در پی خواهد داشت.
محسن کاظمی از روند کارآفرینی در چابهار انتقاد کرد و افزود: کارآفرینی در چابهار پویایی و کارایی لازم را ندارد و ضروری است کارآفرینان موجود توسط فرمانداری و اداره تعاون حمایت و پشتیبانی گردند.
کارشناس اقتصادی لازمه تحقق کارآفرینی در چابهار را توجه به وضعیت خاص این شهرستان عنوان کرد و گفت: مسئولین ذیربط باید با توجه به وجود منطقه آزاد در این شهرستان برنامه های و حمایتهای خود را از کارآفرینان بومی سازی کنند چرا که با وجود منطقه آزاد و ورود بی رویه کالاهای ارزان قیمت وبی کیفیت خود به خود راه برای کارآفرینان و تولیدکنندگان بسته خواهد شد.
ظرفیتهای بخش کشاورزی و دریا در حوزه کارآفرینی
وی خاطر نشان کرد: شهرستان چابهار دارای ظرفیتهای زیادی بخصوص در بخش کشاورزی با وجود برداشت میوه های خارج از فصل است، همچنین این شهرستان پتانسیل بسیار مناسب و منحصری دربخش دریا دارد که باید با استفاده بهینه از این ظرفیت ها شاهد پیشرفت شهرستان باشیم.
کاظمی افزود: همانطور که ذکر شد فعالیتهای منطقه آزاد و نبود سیستم واردات وصادرات مشخص و یکسان موجب شده صنایع داخلی جرات سرمایه گذاری در این شهرستان را نداشته باشند و باید به نوعی سرمایه خود را به درون منطقه آزاد و برای استفاده از مشوقهای صادراتی سوق دهند که این مهم نیز به دلیل سختگیریهای اداری و قوانین دست وپاگیر تحقق نیافته است.
این کارشناس اقتصادی خواستار حمایت تمام قد دولت از کارفرینان در استان شد و تصریح کرد: حل مشکل بیکاری و کار در زمینه تامین معاش مردم در استان با وضعیت موجود بسیار ضروری است وشایسته است مسئولین تمام قد با حمایت از کارآفرینان و حل مشکلات آنان گام مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی که بدون شک یکی از راه های تحقق ان کارآفرینی است بردارند.
انتهای پیام/
 
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 450237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *