۱

جولان زباله گردهای معتاد در قطب گردشگری جنوب شرق کشور

در حال حاضر زباله گردهای معتاد زیادی در چابهار جولان می دهند و هیچکدام از مسئولین مربوطه اقدام تأثیرگذاری در این خصوص نمی کند و به نوعی خود را به خواب خرگوشی می زنند.
جولان زباله گردهای معتاد در قطب گردشگری جنوب شرق کشور
به گزارش چهاربهاران، چند سالی است که‌ همه ما با پدیده‌ای‌ جدید تحت عنوان زباله‌گردی،‌ مواجه هستیم که طی آن‌ افراد‌ عمدتا با خم شدن در‌ باکس‌های ‌زباله به دنبال پیدا کردن زباله‌هایی هستند ‌که نسبتا از‌ ارزش بالاتری در‌ مقایسه با‌ پسماند مواد غذایی و‌ سایر ‌زباله‌ها برخوردار هستند.

بخش عمده زباله‌گردها، معتادان هستند به ویژه معتادانی که سرپناهی ندارند.

اعتیاد؛ فقر اقتصادی تامین اشتغال یکی از‌ لازمه‌های فرایند درمان معتادان محسوب می‌شود که متاسفانه بدون رعایت مسایل بهداشتی به جستجوی محتویات مخازن زباله بویژه کاغذ ،مقوا،بطریهای پلاستیکی وآلمینیومی میگردند و دچار بیماریهای پوستی نظیر زرد زخم ،زگیل، قارچی، باکتریایی و ویروسی میشوند. 

وجود زباله گردها در شهر موجب پراکنده شدن زباله ها، جاري شدن شيرابه در معابر و وارد آمدن آسيب هاي زيست محيطي و بهداشتي در شهر  مي شود.

انسانیت برای مسئولین مربوطه مهم نیست و عادت کرده اند زمانی دست به کار شوند که مجبور باشند و ضرر و زیان از سوی شخص معتاد نصیبشان شود.
 
اکنون معضلات حادث از معتادین زباله گرد علاوه بر اینکه دامن خودشان را گرفته است بلکه به جامعه نیز ضربه می زند به طوریکه افزایش زشتی های شهر با خالی شدن سطل های زباله در معابر توسط معتادین باعث فراگیر شدن بوی بد و جمع شدن حشرات عامل بیماریهای منتقل به انسان می شود.

همچنین بسیاری از این معتادین فاقد شناسنامه با خریداری مواد مخدر صنعتی به رونق کسب و کار خرده فروشان مواد کمک کرده و این رویه در جامعه با سرعت افزایشی فراگیر می شود.
 
اعتیاد و زباله گردی در چابهار بعنوان قطب گردشگری جنوب شرق کشور به پدیده هولناک تلقی می شود به طوریکه بسیاری از ادارات مربوطه در چابهار وظیفه خود را در خصوص ساماندهی زباله گردها انجام نمی دهند و کلمه کمبود بودجه را پیش می کشند همچنین منطقه آزاد چابهار با هزینه رفت های گزاف در ورزش نیز بفکر این معضل نبوده در حالیکه چندی قبل معاونت فرهنگی این سازمان خبر از جمع آوری زباله گردها داده بود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 450202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *