اهمیت دیدار نخبگان دانشجویی با رهبر انقلاب؛

مواضع قاطع رهبر معظم انقلاب در برابر منطق غربی امید بخش نخبگان علمی کشوراست

27 مهر 1396 ساعت 8:28

مواضع رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان دانشجویی؛ درک صحیحی از سیاست های کشور و امید بخش نخبگان در برابر منطق غربی است.


به گزارش چهاربهاران، صبح دیروز (چهارشنبه) رهبر معظم انقلاب با صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی و جوانان نخبه میهن دیدار کردند، این دیدار به خودی خود داری اهمیت و ابعاد فراوان است.

دیدار قویترین افراد و منابع کشور با بالاترین مقام رسمی کشور، از عوامل مهم انگیزه، شور و نشاط در جوانانی است که به در دست گرفتن امور فردای این کشور می اندیشند.

شخصیت شناسی واقعی و ملموس از رهبر انقلاب: درحالی که در دنیای مجازی و خبرها بسیاری سعی در تحریف و تخریب رهبر انقلاب دارند، دیدار بی واسطه نخبگان با ایشان می تواند درک صحیحی از سیاست های کشور و جهان بینی رهبر انقلاب برای نخبگان کشور باشد.

انگیزه مشارکت در سازندگی کشور: این دیدارهای دوجانبه که سخنرانی دوطرفه نمایندگان دانشجویان نخبه و رهبر انقلاب است، دارای انگیزه مضاعف برای احساس مسئولیت و تلاش برای عقب ماندگی ها و رشد و شکوفایی کشور است.

صدور انقلاب: طبق نظر کارشناسان ساده ترین و کم هزینه ترین راه صدور انقلاب، از طریق علم و تکنولوژی ممکن است. با توجه به آینده درخشان نخبگان و ابتکارات آتی آنها در عرصه علم و تکنولوژی می توان به انتقال مبانی و مفاهیم انقلاب از طریق تولید علم و تکنولوژی چشم داشت.

الگوی توجه به جوانان و اندیشمندان در جهان: معمول است که در جهان به ابعاد و امکانات مادی صرف توجه می شود. دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان نخبه نمونه بارز توجه به شخصیت انسانی و احترام به علم و عالم است. در همین راستا می تواند برای سایر کشورها بویژه مسلمانان نمونه ای جهت توجه به ابعاد شخصیتی نخبگان در کنار امکانات رفاهی باشد.

جالب است بدانیم دنیای غرب در عرصه توجه به اندیشمندان بیشتر در بعد تامین مادیات حرف برای گفتن داشته است و کشور ما دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و کهنگی نظام آموزشی نتوانسته از ظرفیت بالای منابع انسانی بهره مند شود. دیدار با عالی ترین مقام سیاسی و مذهبی کشور می تواند روحیه ساز و انگیزاننده در جهت رفع کمبودهای اساسی کشور باشد.

شجاعت و ایستادگی: متاسفانه به علت غلبه علوم انسانی غربی در دانشگاهها و ضعف علوم بومی شکل گیری ذهن اغلب دانشجویان و روشنفکران به سمت غربی شدن پیش می رود. این امر باعث القای منطق غربی و تقسیم دنیا به ضعیف و قوی می شود؛ مواضع قاطع و صریح رهبر انقلاب در این دیدارها الهام دهنده نخبگان در عدم وادادگی علمی-فرهنگی، پایداری و غلبه بر قدرت های پوشالی است.                       
 
از بین رفتن شبهات: تصور و شبهه افکنی اصلی دشمنان داخل و خارج پیرامون تحریف اذهان مبنی بر مقصر دانستن رهبر معظم انقلاب بخاطر مشکلات پیشروی کشور است. در این دیدارها نخبگان درمی یابند که خواسته آنها همان خواسته رهبر انقلاب و حتی بیشتر است؛ اما مسئولیت اصلی بر عهده مسئولان اجرایی کشور است و ریشه مشکلات در واقع در بطن عملکرد مسئولان اجرایی کشور است.

از دیگر شبهات و جوسازی های رسانه ای زیر سوال بردن آزادی بیان و حقوق بشر است. درواقع هر دو مورد مزبور با احترام نهادن به نخبگان دانشجویی از یک طرف و گفتگوی دو جانبه نمایندگان نخبگان و طرح مطالبات خود کاملا باطل می شود.

دیدار دانشجویان نخبه با رهبر معظم انقلاب نمونه عالی احترام به علما و تواضع رهبر انقلاب در مقایسه با حاکمان جهان امروز است که تنها به مادیات اهمیت می دهند. بروز اعتماد به نفس نخبگان و تقویت کرامت انسانی در تقابل با مادیات صرف اصلی ترین دستاورد دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب است.

محمدعلی رحیمی‌نژاد - کارشناسی ارشد مسائل بین الملل(سیاسی)

انتهای پیام/


کد مطلب: 450407

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/note/450407/مواضع-قاطع-رهبر-معظم-انقلاب-برابر-منطق-غربی-امید-بخش-نخبگان-علمی-کشوراست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir