سهم صفر درصدی صادرات چابهار در شهریور ماه

24 مهر 1396 ساعت 11:03

عدم صادرات در یکماه یعنی اشتغال زایی و جذب نیروی بیکار در شرکت ها وجود نداشته است و این یعنی ثبات در رکود اجتماعی و اقتصادی که هم چنان پابرجاست.


به گزارش چهاربهاران، بی توجهی به بخش صدور کالا در شهریور یعنی شرکت های تولیدی وارداتچی می باشند و توانایی تولید انبوه را ندارند و علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور با رفت و برگشت ارز داخلی؛ اقتصاد را بصورت نزولی هدایت کرده و افراد بیکار جامعه را همچنان در تنگنا و انزوا قرار داده اند.

وقتی سهم صادرات شهریور چابهار صفر می شود نتیجه اش خنثی بودن هزینه ها و سرمایه گذاری های منطقه آزاد چابهار می باشد به طوریکه تمرکز بر روی تولید انبوه نیست و سرمایه های داخلی صرفٱ برای واردات کالاها اختصاص یافته تا زیبا سازی غرفه های منطقه آزاد چابهار برای گشت و گذار گردشگران از پا نیفتد.

کالایی که مورد نیاز کشور و وارد می شود یک ضربه اقتصادی برای ما و پوئن مثبت برای اقتصاد چینی محسوب می شود مسلمٱ واردات کالاهای مورد نیاز لازم است ولی در مقابل تلاش برای ساخت همان نوع کالا در کشور تا واردات روند افزایشی امروز در چابهار را نداشته باشد.

مسئولین اقتصادی شهرستان چابهار بویژه منطقه آزاد به دلیل میزان صفر صادرات در شهریور ماه در حال انجام پروژه ای بدون سود و حل نشدنی بیکاری در محدوده شهرستان می باشند.

اگر تولید و صادرات نیست یعنی بصورت قابل توجه تحصیلکرده بیکار چابهاری در شرکت و کارگاه تولیدی مشغول به کار نشده است تا بتواند کالایی تولید و آن فرآورده را به کشورهای حاشیه دریای عمان صادر کنند./ح.ر


کد مطلب: 450386

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/note/450386/سهم-صفر-درصدی-صادرات-چابهار-شهریور-ماه

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir