۱
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفتگو با چهاربهاران:

نابودی میگو ها در مزارع گواتر چابهار با شیوع بیماری لکه سفید شایعه است

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مرگ دست جمعی میگوها در چابهار شایعاتی مبنی بر انتشار بیماری لکه سفید در مزارع میگو منتشر شد که صحت ندارد.
نابودی میگو ها در مزارع گواتر چابهار با شیوع بیماری لکه سفید شایعه است
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به میزان تولید میگوی امسال استان اظهار کرد: برداشت میگو از مزارع گواتر چند روز قبل به پایان رسیده است و بیش از 570 تنی میگو در سال گذشته تولید شده که میگو در سال 96 رشدی نزدیک به دو برابر داشته و مرگ میگوهای منتشر شده ناچیز و جزئی است.

وی افزود: در 3 سال قبل که بیماری لکه سفید باعث نابودی شمار زیادی میگو در مزارع گواتر شد که تا مدتی پرورش میگو را به تعویق انداخت ولی به دلیل رعایت ضوابط بهداشتی توسط پرورش دهندگان در 2 سال اخیر علی رغم ردیابی ویروس اما موردی از بیماری لکه سفید مشاهده نشده است.

میرمرادزهی بیان کرد: در حال حاضر مرگ میگوهای منتشر شده در قالب تصویری در فضای مجازی با کار کارشناسی شده مشخص می شود و خوشبختانه به علت جمع آوری و برداشت کلیه میگوهای مزارع گواتر؛ هیچگونه ضرر مالی به سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه زده نخواهد شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پرورش میگوهای مزارع گواتر در چابهار زیر نظر دامپزشکی انجام می شود و مراقبت های پزشکی برای جلوگیری از نفوذ بیماری کشنده لکه سفید مکررأ انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی اوقات این مرگ ومیر ها در حین جمع آوری میگو انجام می شود به طوریکه میگو به علت مشکلات تنفسی و کمبود اکسیژن می میرد و در آب باقی می ماند که بعد از مدتی در گوشه مزرعه رها می شوند.

میرمرادزهی اظهار امیدواری کرد: با مراقبت های ویژه پزشکی و وجود باد مناسب در مزارع، خوشبختانه مرگ و میر براساس بیماری لکه سفید و مشکلات تنفسی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 450223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *