۰
با افتتاح خط لوله هزار کیلومتری توسط جانشین فرمانده کل سپاه؛

​آب به۱۶۲ روستای شهرستان دشتیاری رسید/کلنگ زنی انتقال آب به 292 روستا

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خط انتقال آب به ۱۶۲ روستای شهرستان دشتیاری افتتاح شد.
​آب به۱۶۲ روستای شهرستان دشتیاری رسید/کلنگ زنی انتقال آب به 292 روستا
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ صبح امروز خط لوله آب ۱۰۰۰ کیلومتری جهت آب‌رسانی به ۱۶۲ روستا افتتاح و  کلنگ‌زنی و آغاز به کار خط انتقال آب برای تعداد ۲۹۲ روستا در استان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳۱۰۰ میلیارد تومان  با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در شهرستان دشتیاری انجام شد.

دریادار علی فدوی جانشینی فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاح این طرح گفت: روز ۱۵ خرداد روز شروع نهضت اسلامی است ۶۰ سال از شروع نهضت  انقلاب اسلامی گذشته است در ۱۵ سال اول علی‌رغم حاکم بودن رژیم منحوس پهلوی که دست‌نشانده امریکایی‌ها بود و حضور تمام‌وکمال امریکایی‌ها در ایران باز هم امریکایی‌ها نمی‌توانستند هیچ غلطی بکنند تا از پیروزی نهضت جلوگیری کند با این که همه تلاششان این بوده؛ اما انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ پیروز شده و تاکنون ۴۴ سال و چندین ماه از پیروزی این انقلاب گذشته است.

 وی افزود: چند وقت پیش وزیر خزانه‌داری امریکا که مسئول جنگ فعلی اقتصادی است اعتراض کردند که ۴۴ سال است که علیه ایران اقدام می‌کند؛ اما حتی یک پیروزی نیز نتوانستند به دست بیاورد درحالی‌که همین‌الان نیز جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم در کشور ما ادامه دارد و تاکنون ما پیروز میدان بوده‌ایم.

دریادار فدوی با بیان اینکه ان‌شاءالله با طرح آبرسانی که در کل استان سیستان و بلوچستان کامل شود مردم روستاهای دارای تنش آبی از آب باکیفیت بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: همه عزمشان را جزم کردند تا قل از پایان مهلتی که وجود دارد این پروژه‌ها به پایان برسد و انشا الله در کل کشور به ۱۰ هزار روستا آبرسانی خواهد شد.
 
 وی با بیان اینکه ما یک مخزن و ذخیره بسیار بزرگی که به آب تهلاب معروف شده است داریم که از میرجاوه شروع و تا پیشین ادامه دارد، تصریح کرد: قرار بر این شد که تأمین منابع عظیم مالی به عهده عزیزان در دولت انجام شود و قرارگاه خاتم سپاه نیز بسیج شود و آن را در سال ۱۴۰۲ انجام دهد آن آب بسیار پایداری هست که خداوند متعال شاید هزاران سال در زیر منطقه سیستان و بلوچستان ذخیره کرده است که این کار انشا الله به برکت خداوند که به بندگانش اعطا می‌کند انجام خواهد شد و آن آب به دست مردم خواهد رسید.

 دریادار فدوی تصریح کرد: خدارا شاکریم با اینکه بیشتر از یک سال از شروع قرارداد نگذشته ۵۰ درصد پیشرفت در زمینه تأمین آب روستایی را داریم و در سطح کاغذ نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت را داریم و این ۱۰ درصد اختلاف یک‌سری کارهای کاغذی و امضاها بر روی کاغذ خواست که کار کاغذی طول می‌کشد؛ اما انشا الله انجام می‌شود مهم این است که وقتی مردم شیر آب را باز می‌کنند آب پایدار بهداشتی و سالم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و کار کاغذی زیاد مهم نیست و تاکنون ۵۰ درصد از کار عملی انجام شده است.

 دریادار فدوی افزود: برای قرارگاه خاتم سپاه خط‌قرمز نیز مشخص کردیم که حداکثر یک سال و حداقل اگر تأمین منابع شد ۶ ماه این کار را انجام دهد؛ چون این کار بزرگ را در توان سپاه دانستیم با اینکه بسیار مشکل است.

 وی خاطرنشان کرد: ایران اکنون از پیشرفته‌ترین نوع آبیاری که آبیاری زیر زمینی است و صددرصد آن به‌صورت داخلی است استفاده می‌کند با همین آب می‌توان مقداری از پروژه‌های آبیاری برای کشاورزی را انجام داد البته موضوع حق آبه هیرمند نیز انجام خواهد شد و انشا الله به سرانجام خواهد رسید.

 دریادار فدوی در پایان بیان کرد: کارهایی که برای مردم صورت می‌گیرد خیرات است و خیرات آن در دنیا و آخرت به خود ما می‌رسد انشا الله خداوند توفیق آن را به ما بدهد تا موضوعات آبرسانی روستایی، جاده روستایی، خانه روستایی و آبخیزداری را به سرانجام برسانیم.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 457897
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *