۰
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار:

سینما یکی از نیاز های اصلی چابهار است/ادارات بزرگ در زمینه توسعه هنری شهر ورود کنند

محمدامین محمدی،گفت:نیاز است تا دستگاه های بزرگ،نظیر منطقه آزاد،اداره بنادر و شهرداری جهت ساخت سینما و توسعه هنری شهرستان چابهار ورود کنند.
سینما یکی از نیاز های اصلی چابهار است/ادارات بزرگ در زمینه توسعه هنری شهر ورود کنند
محمدامین محمدی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار،در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران؛ بیان کرد: سینما بعنوان یکی از قدرتمند ترین ابزارهای هنری بعنوان زبان مشترک بین همه انسان هاست در شهرهای درحال توسعه ای مثل چابهار یکی از الزامات وجود سینماست چون شهرهایی که به دنبال توسعه و پیشرفت هستند اوقات فراغت در آن نیز مهم تلقی می شود .

وی افزود: شهرستان چابهار سابقه خوبی در حوزه ی سینما داشته از حدود ۴۰یا۴۴سال پیش این شهرستان دارای سینما بوده که متاسفانه بیش از ۸یا۹سال است که این سینما که واقع در بلوار امام خمینی (ره) بوده ، تعطیل شده است و مردم چابهار از این نعمت بی بهره ماندند.

محمدی ادامه،داد: سال ۱۳۹۷طرحی ایجاد شد که بنا بر این طرح تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری می توانند به شکل سینما عمل کنند که یکی از آن شهرستان ها، چابهار بوده و با امکانات سینمایی بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان مجتمع فرهنگی و هنری گلشهر را تبدیل به سینما کردیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بیان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری گلشهر سال اول توسط اداره ارشاد و اسلامی به بهره برداری رسید و سال دوم و سوم به بخش خصوصی واگذارشد.

وی ادامه داد:عملا دوسال فیلم های به روز همزمان با سینمای های تهران دراین مجتمع اکران می شد متاسفانه پس از وقوع کرونا سینما نیز مانند مشاغل دیگر فرهنگی تعطیل شد و این تعطیلی باعث رکود سینما شد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی هنری نمی‌تواند جای سینما را در شهری که در حال توسعه و پیشرفت است بگیرید، ادامه داد: ما در تلاشیم که سینمای مجتمع فرهنگی و هنری دوباره به کار خود ادامه دهد البته نیاز به این داریم که سالن های سینمای جدیدی تاسیس شود.

محمد با اشاره به اینکه مذاکراتی که با سازمان منطقه آزاد شده،تصریح کرد:قرار شد تا زمانی که به هتل ها مجوز ساخت می دهند طبقه فوقانی آن ها به صورت پردیس سینمایی، چند سالن سینما ساخته شود.

 رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان چابهار،بیان کرد:در شهرهایی که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد همانگونه که شهرداری سرانه فضای سبز دارد و موج آب است که فضای سبز بسازد دارای سرانه فرهنگی نیز است و می‌تواند امکاناتی مانند سینما و فضاهای بازی و غیره را فراهم کند.

وی ادامه داد:سینمای خیابان امام خمینی(ره) نیز باید یا از طریق مالک زمین یا سرمایه گذار و یا شهرداری پویا شود، شهرداری می‌تواند به صورت مشترک با سرمایه گذار آن را احیا کند به عنوان مثال در آن مکان مجتمع تجاری ساخته شود و سپس در انتها نیز یک سینمایی یاد و پردیس سینمایی دایر کنند.

 محمدی با اشاره به اینکه باید به سمت اقتصادی کردن هنر پیش برویم،بیان کرد: سرمایه گزاران و شهرداری و منطقه آزاد و اداره کل بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه های بزرگ می‌توانند در این زمینه ورود کند و اقدام به ساخت سینما برای رفاه عمومی مردم کنند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چابهار در پایان،خاطرنشان کرد: شهری که در حال توسعه است نیاز به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارد ، سینما یکی از ابزار قدرتمند به زبان مشترک است انشاالله که شاهد این هنر هفتم که به عنوان غول هفتم شناخته شده،در شهرستان چابهار باشیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 457648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *