۰
​امام جمعه شهرستان چابهار:

اگر به دشمن اعتماد کنیم همانند برجام ضربه خواهیم خورد/توجه به "احسان"از تاکیدات اسلام است

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد موسوی،گفت:نیکی کردن به همسایگان و صله رحم از مواردی است که اسلام تاکیدات زیادی نسبت به آن داشته است.
اگر به دشمن اعتماد کنیم همانند برجام ضربه خواهیم خورد/توجه به "احسان"از تاکیدات اسلام است


به گزارش چهاربهاران،حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد موسوی امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته اشاره  به موضوع احسان،بیان کرد:احسان و نیکی انواع مختلف دارد که یکی از آنها این است که در زندگی مردم سخت گیری نکنند.

وی ادامه داد:در ادارات بعضاً مشاهده می شود کاری که باید یک روز انجام شود در چندین روز مردم را گرفتار و بیچاره می کنند و عرصه را بر مردم تنگ می کنند که این خلاف دستورات خداوند متعال است و مومن خداشناس و باتقوا، در معاشرت با مردم، راحت ترین و کم هزینه ترین راه را به مردم نشان می دهد و ما باید قدر دان مردم خوب خود باشیم.

حجت الاسلام موسوی بابیان اینکه برخی مواقع مشاهده می شود، برای یک مجوز اشتغال و .... چنان تشریفات قائل می شوند که افراد دچار زحمت و ناراحتی می شوند‌،تصریح کرد:اینگونه کارها که مردم را به زحمت می اندازد آنها را نسبت به نظام بدبین می کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان چابهار  با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه های احسان، کمک کردن به مردم آسیب زده در سیل و زلزله است،اظهار کرد: عزیزان ما در گروه های جهادی ، خالصانه به این مردم آسیب دیده کمک میکنند و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند قطعا ماجور خواهند بود.

وی با بیان اینکه احسان به همسایگان یکی از موارد مورد تاکید دین مبین اسلام است،یادآورشد: فارغ از دین و مذهب و منش سیاسی امروزه متاسفانه همسایه از همسایه خبری ندارد، همدیگر را نمی‌شناسند در حالی که اسلام یکی از موارد طول عمر را کمک به همسایگان می داند و باید بین همدیگر صله رحم وجود داشته باشد. 

وی در همین خصوص ادامه داد: عمران و آبادانی یک شهر به ارتباط با هم بستگی دارد که اگر بین کسی مشکل پیش آمد با محبت و تلفن مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد احسان، احترام به سالمندان است‌،گفت:احترام به سالمندان یکی از ارزشهای اسلامی است که کم کم با الگو برداری از فرهنگ ‌پست غرب در جامعه کم رنگ می شود که در روایت داریم کسی حرمت فرد مسن را نگه دارد، از عذاب قیامت در امان خواهد بود و خداوند متعال پاداش والایی به این فرد می دهد.

خطیب جمعه شهرستان چابهار با اشاره به کودتای ۲۸مرداد،خاطرنشان کرد:استکبار جهانی همواره در پی هجمه و حمله به اسلام و مسلمین بوده و هست و با توطئه های خود، مردم را می فریبد و اگر متوجه و هوشیار نباشیم، مثل برجام ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: نباید از مکر و حیله دشمن غافل باشیم و چه خوب فرمود امام راحل که اگر آمریکا در هر محله مسجد بزند و صدای اذان آز آن طنین انداز شود ماباز شعار مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد.

انتهای پیام/
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 457591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *