در سایه کمبود نظارتها صورت گرفت؛

شاهراه اقتصادی کشور جولانگاه معتادین /استعمال دخانیات در میادین اصلی چابهار

27 مرداد 1401 ساعت 11:39

وجود معتادین متجاهر و استعمال آزادانه مواد مخدر در میادین شهر ستان چابهار نه تنها باعث زشتی شهر شده بلکه باعث گلایه بسیاری از شهروندان و گردشگران نیز شده است.


 به گزارش چهاربهاران، شهرستان چابهار یکی از شهرهای بندری کشور است که علاوه بر ظرفیت بالای اقتصادی به علت اینکه تنها شهر بندری متصل به اقیانوس و سواحل بکر است سالانه مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مسافرین قرار می گیرد.

شهر چابهار به نوعی برای مسافرین و گردشگرانی که تازه به این استان سفر می کنند تداعی کننده زیبایی و حتی فرهنگ کل استان سیستان و بلوچستان است.


از این رو توجه کردن به زیبایی های فرهنگی و فیزیکی شهر یکی از مولفه هایی است که باعث رونق گرفتن صنعت توریسم و گسترش فرهنگ اصیل این استان به سایر نقاط کشور می شود.

متاسفانه این شهر در کنار زیبایی های بکری که دارد، محرومیتها و زشتی های زیادی هم دارد که حضور معتادین متجاهر  در خیابان های اصلی سطح شهرستان و استعمال انواع مواد مخدر را می توان یکی از زشتی های اجتماعی این شهر دانست.

این معتادین به صورت آزادنه در بلوارهای اصلی سطح شهر بر روی فضای سبز اتراق و شروع به استعمال انواع مخدر در پیش چشم خانواده ها و کودکان می کنند.

نبود مکان مناسب برای بازپروری معتادین متجاهر

سعدالله خیرزاده کارشناس مسائل اجتماعی در همین خصوص به خبرنگار ما، گفت:ریشه اعتیاد در فقر و دیگر آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و غیره وجود دارد.

خیرزاده با بیان اینکه معتادین متجاهر از خط قرمز های که برای خودشان ترسیم کرده بودند، عبور کردند، تصریح کرد: معتاد متجاهر یعنی کسی که جلوی چشم همگان به صورت عمومی شروع به مصرف موادمخدر می کند و هیچ چیزی هم برایش مهم نیست و تنها فکر او معطوف به خودش و موادی که مصرف می کند است.

وی ادامه داد: برای همین است که گفته می شود آنها خط قرمز خود را که همان شخصیت اجتماعی آنها است را رد کرده اند و باید این شخصیت را به آنها برای جلوگیری از این روند برگرداند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه ترک اعتیاد به تنهایی برای معتادین متجاهر کارگشانیست ،خاطرنشان کرد:بعد از ترک اعتیاد باید شخص آسیب دیده آموزش ببیند که چگونه به جامعه برگردد و چگونه شخصیت اجتماعی خودرا دوباره بدست آورد.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر به علت اینکه جا و مکانی برای زندگی ندارند، اظهار کرد: برای همین ممکن است این افراد آسیب دیده در هر نقطه ای از شهر شروع به استعمال کنند و باید مسئولین شهر یک مکان برای بازپروری و شروع جدید زندگی  این افراد در نظر بگیرند که داری حداقل های برای زندگی و آموزش دیدن باشد.

خیراندیش فقر و بیکاری را یکی دیگراز علت های افزایش معتادین متجاهر دانست و افزود:به محض ریکاوری این افراد آسیب دیده در کمپ های بازآوری باید فکری به حال معیشت و شغل آنها کرد چرا که ممکن است در زمانی کوتاه این افراد برای فرار از مشکلات خود دوباره روی به مواد مخدر بیاورند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 457588

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/457588/شاهراه-اقتصادی-کشور-جولانگاه-معتادین-استعمال-دخانیات-میادین-اصلی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir