۰

امام جمعه زاهدان: مطالبه‌گری در استان ضعیف و بدون استمرار است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در دیدار اعضای مجمع مطالبه‌گران استان گفت: مطالبه‌گری در استان ضعیف، پراکنده، بدون استمرار و ناهماهنگ است.
امام جمعه زاهدان: مطالبه‌گری در استان ضعیف و بدون استمرار است
به گزارش چهاربهاران؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار دبیر و تعدادی از اعضای مجمع مطالبه‌گران استان عنوان داشت: در جلسات گذشته با مجمع مطالبه‌گران استان بر لزوم انجام کار تخصصی، ارائه نظر کارشناسی و نیز بیان راهکارها تاکید داشتیم تا در نهایت مطالبات توسط نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه بیان شود و سپس موجی از مطالبه‌گری در سطح استان شکل گیرد اما متاسفانه پس از گذشت چندین ماه هنوز هیچ‌ گونه فعالیتی در این جهت رخ نداده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در طول چند ماهه گذشته هیچ گونه پیشنهادی برای طرح بحث در خطبه‌های نماز جمعه و یا پشتیبانی نسبت به مسائل مطرح شده در خطبه‌ها توسط مجمع مطالبه‌گران استان صورت نگرفته و این مطالبه‌ ما از مجمع مطالبه‌‌گران استان است.

وی بیان کرد: مطالبه‌گری در استان ضعیف، پراکنده، بدون استمرار و ناهماهنگ بوده و این در حالی است که به گفته برخی از اعضای مجمع مطالبه‌گران استان در مواردی که کار کارشناسی شده و مستمر پیش رفته نتیجه کامل حاصل شده است. همیشه 100 درصد خواسته‌ها تحقق نخواهد یافت، اما باید مجمع مطالبه‌گران را منسجم کرده و کارها را دنبال کنید.

محامی اذعان کرد: پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبه بخشی از کار و حضور در ساختار تشکیلاتی یک مجموعه بخش دیگری از کار است و باید بدانیم وابستگی به یک حزب، سازمان یا نهاد کار را سخت می‌کند زیرا باید در یک چارچوب مشخص حرف بزنیم البته همه ما افتخار وابستگی به نظام را داشته و در چارچوب نظام حرف می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیاسی کردن فضا و برخوردهای متفاوت با دولت‌های مختلف درست نیست و باید رعایت انصاف و مهلت اقدام را در نظر بگیرید و مطالبه‌گری خود را منحصر به افراد نکنید.

وی با اشاره به گلایه اعضای مجمع مطالبه‌گران استان در خصوص تحت فشار قرار گرفتن، بیان کرد: توصیه بنده رعایت اخلاق مطالبه‌گری آن هم در یک چارچوب مشخص است که در این صورت کار قابل پشتیبانی خواهد بود. اخلاق مطالبه‌گری ابعاد مختلف داشته و می‌تواند مورد بحث قرار گیرد و در فواصل زمانی مختلف امکان برگزاری جلسات وجود دارد و نکته مهم این است که به حرف‌هایی که می‌زنید عمل کنید.

محامی عنوان کرد: نمی‌توان همه افراد را ملزم کرد که طبق صحبت ما سخن بگویند زیرا نگاه افراد متفاوت است و در این جهت باید سعه صدر به خرج داد. سازمانی کردن مطالبه‌گری درست نیست و کار باید مردمی، خودجوش و با نیت دلسوزی همراه باشد.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تعریف افراد از مطالبه‌گری متفاوت است و مطالبه‌گری تنها به خطبه و حرف زدن نیست بلکه بخش زیادی از وقت ما برای پیگیری مشکلات مردم از مسئولان استان و کشور ذاتاً از جنس مطالبه‌گری بوده و خواستار رسیدگی بیشتر به استان هستیم‌.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 457549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *