۱
کارشناس مسائل سیاسی:

نتیجه اعتماد به غرب می شود حال این روزهای افغانستان

بهروز فراهی گفت:اعتماد به غرب و در راس آن آمریکا هیچ منفعتی برای کشور های منطقه نداشته است.
نتیجه اعتماد به غرب می شود حال این روزهای افغانستان
بهروز فراهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران،اظهار کرد:می دانیم که قطعاً یکی از دشمنان قسم خورده ی مسلمانان جهان وجمهوری اسلامی و حتی بشریت، رژیم صهیونیستی و دولت های تروریستی، که در راس آن آمریکای جنایتکار می باشد؛که باعث ظلم به تعداد زیادی از مردم جهان شده اند.

وی با بیان اینکه هر کجا که آمریکا در آن کشور ورود و یا دستی به دروغ به عنوان دوستی دراز کرد، برای آن ملت جز حقارت و بدبختی به یادگار نگذاشت،تصریح کرد: نمونه هایی
 که اگر بخواهیم از تجربه ی کشورهایی که اعتماد به آمریکا را داشتند ذکر کنیم،
 رئیس دولت اتحاد جماهیر شوروی، گورباچوف و نتیجه اش شدفروپاشی شوروی،رئیس جمهور رژیم بعث عراق صدام و نتیجه این اعتماد اشغال عراق و سرنگونی صدام گردید.

فراهی ادامه داد:تازه ترین اتفاقی که در خصوص اعتماد به آمریکا میتوان مثال زدرئیس جمهور افغانستان اشرف غنی، که نتیجه ی آن تصرف کشور توسط طالبان و فرار اشرف غنی و همچنین رئیس جمهور اوکراین، زنلسکی وتنها ماندن اوکراین در جنگ با روسیه گردید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه غرب در هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده،خاطرنشان کرد:دولت آمریکا، همان شیطان بزرگی است که امام راحل هوشمندانه از آن به این تعبیر یاد می نمودند،شیطانی که جز با فریب و دسیسه، هیچ آبادانی ندارد و به تعبیری تمامی محصولات و داشته های کشورها را به یغما و تاراج می برد.


فراهی با اشاره به اینکه ایجاد فشار و تحریم یکی از حربه های غرب علیه کشور است،یادآورشد:دشمنان این نظام، با تمام توان و قوا و با هزینه های گزافی با جمهوری اسلامی مقابله کردند،چه ازتهدید ایران به حمله‌ی نظامی، بلوکه کردن اموال ایران، منع فروش داروهای خاص مثل بیماری ای بی که بتوانند به خیال خود به زیر بنای اقتصادی کشور آسیب بزنند.


وی بابیان اینکه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از خباثت این جنایت کاران در کشورمان می باشد.،تصریح کرد: مردم ما هیچ وقت این جنایت را  فراموش و از یاد نخواهند برد.

فراهی با اشاره به اینکه  راهکار حل مشکلات، تکیه بر توان داخلی است،خاطرنشان کرد:توجه به به ظرفیت داخلی شعار همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده و می باشد، اما وظیفه‌ی تحقق آن برعهده‌ی دولت هاست که باید پیگیر و پاسخگو باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه که دولت سابق توجه ای به ظرفیت داخلی نداشته است،اظهار کرد:متاسفانه دولت‌ قبلی که شعار اقتصاد 100 روزه و... داشتند، به جای اینکه سرمایه گذاری روی توان داخل و اعتماد به جوانان غیور این مرز و بوم می داشتند، تمام نگاهشان به خارج از کشور بوده و ساده لوحانه و تمام قد به غرب اعتماد کردند و ازتمامی ظرفیت ها برای این مساله استفاده کردندو صنعت هسته ای را  به نوعی به سوی  تعطیل کشاندند.

 وی در ادامه گفت:نتیجه این همه اعتماد یک طرفه به غرب و آمریکا از سوی دولت سابق این بود که کشور فقط ضرر کرد و هیچ سودی از برجام و مذاکرات نبرد.
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۴۳
کد مطلب: 457509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *