۰
کارشناس روانشناسی:

آموزش مجازی آسیب های جسمی و روانی زیادی برای دانش آموزان دارد

آرزو خدایجو گفت:کمبود دانش چگونگی استفاده از فضای مجازی توسط برخی از والدین موجب شده تا آموزش مجازی برای برخی دانش آموزان پرخطر باشد.
آموزش مجازی آسیب های جسمی و روانی زیادی برای دانش آموزان دارد
به گزارش چهاربهاران; آرزو خداجو کارشناس روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص استفاده کودکان از تلفن همراه و اینترنت،گفت:براساس مشاهدات وبررسیهایی که انجام شده استفاده مداوم از تلفن همراه به عنوان ابزاری جهت آموزش یا اسباب بازی برای  کودکان، اثرات مخرب زیادی از جمله گوشه گیری، خجالتی بودن کودک ، منزوی شدن، پرخاشگری و خشونت، تکانشی شدن و عدم تحرک لازم و درنتیجه چاق شدن کودکان را دربر داشته هست.

وی با اشاره به ظهور اپلیکیشن های آموزشی،جهت آموزش از راه دور،تصریح کرد:این روزها با روی کار آمدن آموزش مجازی ، بنا به نوعي تاخر و عقب ماندگي اخلاق و هويت کودکاني که در فضاي  مجازي هستند، شاهد بسياري از ناهنجاري ها و حتي بزهکاري ها هستيم، از آن جمله مي توان به تعاملات آسيب زا،کاهش اعتماد بنفس، بي اعتمادي بين افراد، بي صداقتي، فريب و دروغ، کاهش نوعدوستي و خير خواهي، عدم رعايت حقوق و احترام، کاهش عزت نفس، کمرنگ شدن هويت هاي اجتماعي، اشاره نمود.

خدایجو کنترل و نظارت بر کودکان  در فضای مجازی را لازم دانست و افزود:وظیفه والدین و یا سرپرست کودک این است که در درجه اول آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان را بشناسد چون با شناخت این آسیب‌ها کار ساده‌تری برای مقابله با پیامد‌های ناخوشایندشان خواهید داشت.

 وی ادامه داد: والدین درمورد آسیبهای موجود در فضای مجازی با فرزندشان صحبت کنند و زمانی را بصورت ثابت در طی رو جهت استفاده موبایل توسط فرزندشان تعیین کنند تا مدیریت بهتری روی این مسئله داشته باشند.

آرزو خدایجو بابیان اینکه استفاده نامناسب از فضای مجازی برای کودکان پرخطر است،خاطرنشان کرد:باید فضایی گرم و ایمن در خانه و خانواده به وجود بیاورند تا کودکشان به آنها اعتماد داشته باشد و بدون واهمه، تجربه‌های ناخوشایندش را با آنها در میان بگذارد،زیرا هرچه سریع‌تر به وجود مشکلات پی برده شود، امکان آنکه از بروز اتفاق‌های ناخوشایند پیشگیری شود بیشتر خواهد بود.


وی تحمیل بار مالی به خانواده جهت تهیه گوشی هوشمند و اینترنت را یکی از آسیب های آموزش مجازی دانست و تصریح کرد:وابستگی روانی و آسیب‌های جسمی و روانی به سبب استفاده زیاد از تبلت و گوشی هوشمند،درگیری و تعارض بین اعضای خانواده به سبب حضور  زیادشان در فضای مجازی و کمتر شدن ارتباط چهره به چهره و پرخاشگری و درگیری لفظی بین والدین و فرزندان،نگرانی والدین از ضعف آموزشی دانش‌آموزان در مقایسه با آموزش حضوری از جمله آسیب هایی است که متوجه دانش آموزان و خانواده های آنها می باشد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 457467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *