۰
مدیر سازمان انتقال خون شهرستان چابهار:

640 کودک تالاسمی نیاز به خون دارند/شهروندان چابهاری برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کنند

عبدالرزاق صابری گفت:جدا از بیماران تصادفی نیازمندبه خون تنها 640 کودک مبتلا به تالاسمی داریم که هر 15 روزنیاز به یک واحد خون دارند
640 کودک تالاسمی نیاز به خون دارند/شهروندان چابهاری برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کنند
به گزارش چهاربهاران؛عبدالرزاق صابری مدیر سازمان انتقال خون شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار ما،اظهار کرد در آستانه سال نو وتعطیلات نوروز به علت سفرهای نوروزی و مشغله های دیگر مردم و همچنین شیوع بیماری کرونا آمار اهدای خون درکشور پایین بوده و شهرستان چابهار نیز از این امرمستثنی نیست.

وی با بیا اینکه آمار اهدای خون در چابهار در این ایام بسیار پایین می باشد،تصریح کرد: به علت کمبود خون وفراورده های آن،روزانه از مرکز استان جهت جبران کمبود ها  ارسال خون و فرآورده های خونی دیگرمانند پلاکت داریم و نیاز روزانه بیمارستان امام علی (ع) چابهاردر این ایام حدود۴۰ واحدمی باشد در حالی که بطور متوسط در تعطیلات اول سال روزانه فقط ۶ نفرخونگیری داشتیم.

  صابری با بیان اینکه تمام گروههای خونی موردنیازبرای بیماران مورد نیاز است،افزود:به علت  اینکه نیاز به گروه های خونی قابل پیش بینی نیست و اتفاق و حادثه خبر نمی کند سازمان انتقال خون شهرستان باید آمادگی کامل را داشته باشد وبتواندبیماران تمام گروههای خونی را پوشش دهد.

 وی با اشاره به اینکه اهدای خون هیچ مشکلی برای اهدا کنندگان ایجاد نمی کند،تصریح کرد:اهدا کنندگان خون ازسالمترین افراد جامعه هستند این موضوع بصورت علمی ثابت شده است که با کاهش غلظت خون خطر سکته های قلبی و مغزی کاهش می یابدو اثر مثبت روحی وروانی برای شخص اهداکننده دارد و ما اهداکنندگان بیش از پنجاه با اهدای خون داریم که الحمدلله همچنان به انجام این کارخیرمشغول هستند.

مدیرسازمان انتقال خون شهرستان چابهاردرخصوص شرایط افراد برای  اهدای خون،گفت: سن افراد باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد و وزن از ۵۰ کیلو بیشتر باشد و همچنین بعداز ثبت نام اهدا کننده  توسط پزشک معاینه می شود  در صورت تاییدپزشک ازوی خونگیری می شود در صورتی که شخص شرایط اهدای خون را نداشته باشد از اهدای خون معاف می گردد و توسط پزشک مشاوره لازم به وی داده می شود.

وی ادامه داد:انتقال خون مرکزی چابهار در خیابان امدادروبروی بیمارستان امام علی (ع)می باشد و درایام نوروز همه روزانه ساعت ۷ الی ۱۳:۳۰ پذیرای اهداکنندگان خون می باشد.

صابری در پایان خاطرنشان کرد:در شهرستان چابهار۶۴۰کودک مبتلا به تالاسمی داریم که هر ۱۵ روزبه یک واحد خون نیاز دارندیعنی هرماه دو واحدخون تنها فقط این کودکان ۱۲۰۰واحدخون در ماه نیاز دارند این بار مسئولیت ما را بسیار سنگین کرده است و از مردم شریف چابهارتقاضا دارم درامرخداپسندانه اهدای خون بیش از گذشته مشارکت نمایندو یاری رسان این کودکان معصوم و دیگربیماران نیازمند باشند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 457462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *