۰

طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با فراخوان این وزارت بر اساس مفاد قانون کار در قالب یک پویش در کشور از سوی گشت‌های مشترک بازرسان کار و کارشناسان دستگاه‌های وظیفه مدار در این طرح به اجرا درآمد.
طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان آغاز شد
به گزارش چهاربهاران، به نقل از ایرنا، مهرداد جهاندیده روز یکشنبه در آیین شروع بکار طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی اظهارداشت: ۱۰ گروه متشکل از بازرسان کار و دیگر کارشناسان مربوطه بصورت سرزده از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سراسر استان سیستان و بلوچستان بازدید می‌کنند.
وی تصریح کرد: رویکرد راهبردی وزارت متبوع حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در سیستان و بلوچستان به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته سالجاری حدود یکهزار مورد بازرسی از سوی بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی انجام شده است.
وی افزود: در این بازرسی ها ۴۱۶ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۴۹ کارفرما هم که از این افراد بعنوان نیروی کار بهره می بردند به مراجع قضایی معرفی شدند.
جهاندیده خاطرنشان کرد: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال، مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد یعنی ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 457352
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *