۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

۱۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تنها ۱۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال سیستان و بلوچستان در شهرهای زیر پوشش این دانشگاه نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.
۱۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
به گزارش چهاربهاران، دکتر سید مهدی طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که سویه جدید اومیکرون در افرادی که از ایمنی پایینی برخودار هستند می‌تواند خطرناک باشد، اظهارداشت: تاکنون بیش‌از یک میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده و پوشش یک نوبت تزریق واکسن در جمعیت بالای ۱۸ سال به ۷۸ درصد رسیده و بیش‌از ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیز دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: موارد ابتلا به سویه جدید اومیکرون در دنیا در حال گسترش است، افرادی که دو نوبت واکسن کووید ۱۹ را زده باشند بعد از مدتی سطح ایمنی بدن آن‌ها کاهش می‌یابد از این رو برای افزایش سطح ایمنی بدن باید دُز سوم را تزریق کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به افزایش خطر انتشار بیماری در فصل سرما از شهروندان درخواست کرد تا در صورت بروز هر گونه علائم بیماری، پیش از اقدام به خوددرمانی، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند.
وی همچنین بر تزریق واکسن به عنوان سدی در مقابل بیماری تاکید و از مردم درخواست کرد که برای دریافت دُزهای تکمیلی به مراکز مشخص شده مراجعه و در کنار آن  شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 457342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *