۰
بازخوانی حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار؛

جنایتی که با گذشت 11سال خون عزت و سرافرازی در آن می جوشد/ تاسوعا چابهار؛ مظهر ذلت استکبار جهانی و اقتدار انقلاب اسلامی

حادثه تاسوعا حسینی چابهار با وجود اینکه یک جنایت بزرگ بشری در صفحه تاریخ است اما یک روز ماندگار برای جهان اسلام به شمار می رود که شیعه و سنی در کنار هم برای عزت و سربلندی به خون غلطیدند و جانشان را در راه سیدالشهدا فدا کردند.
جنایتی که با گذشت 11سال خون عزت و سرافرازی در آن می جوشد/ تاسوعا چابهار؛ مظهر ذلت استکبار جهانی و اقتدار انقلاب اسلامی
 به گزارش چهاربهاران، انقلاب اسلامی ایران بعد از سالها مبارزه مردم با قدرت های استکباری و تحت سلطه بودن براثر بی لیاقتی حاکمان زمانه خود، در سال 57 شکل گرفت تا باردیگر همچون گواه تاریخ این سرزمین سرافراز باشد.
 
گره خوردن یک اراده مردمی با نظام اسلامی کشوری را پایه گذار کرد که بدون تجهیزات و فقط با اتکا به نیروی الهی و خواسته مردمش در برابر نیروهای غرب و شرق پیروز شد.
 
اما این استقلال و آزادی خواهی به راحتی به دست نخواهد آمد و تاوان سنگینی دارد که هجمه های سنگین داخلی و خارجی و تحریم نمونه بارز آن است.
 
طی چهاردهه اخیر اتفاقات متعددی از جمله ترور شخصیت ها، بمب گذاری و تحریم شکل گرفت تا این انقلاب مردمی بهمن 57 را که الگویی برای بسیاری از مردم آزادی خواه جهان شد را در هم بشکنند.
 
مردم ایران که از دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارات(ع) برای زندگی و کشورداری خود الگو می پذیرند، در برابر همه این ناملایمات همچون امامان خویش ایستادگی می کنند تا زندگی با عزت و شرافت را بر ذلت بردگی ترجیح دهند.
 
در طول تاریخ اهل بیت و محبان در هر دوره ای به نوعی قربانی این کج فهمی ها شدند و همانند اولیای صالح خدا مورد ظلم واقع می شدند و این روایت همچنان ادامه دارد؛ حادثه تروریستی تاسوعای سال ۸۹ چابهار نیز ادامه مظلومیت پیروان ائمه اطهار بود و رهروان سیدالشهدا قربانی کین و غضب و تحجر شدند و در عزاداری امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.
 
سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت استراتژیک آن شامل همسایگی با 2کشور حساس منطقه، وجود وحدت بین اقوام و مذاهب آن، همواره در طی این سالهای انقلاب مورد هجمه گسترده دشمنان بوده و حادثه تروریستی تاسوعای سال ۸۹ چابهار مهمترین اتفاقی است که نشان می دهد مردم جنوب شرق ایران در عرصه های مختلف پایکار انقلاب هستند.
 
مردم شیعه و سنی این منطقه زیر سایه محرومیت با وحدت و همدلی ندای لبیک و وفداری به انقلاب را سر می دهند و این مسئله برای دشمنان قسم خورده انقلاب سنگین و به نوعی شکست با وجود داشتن همه تجهیزات و امکانات می باشد.
 
نام چابهار با نام تاسوعای حسینی عجین گشته است، تاسوعای خونینی که شیعه وسنی در کنار هم به خون غلطیدند و جانشان را در راه سیدالشهدا فدا کردند.

بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی چابهار

یازده سال پیش ظهر نهم محرم الحرام در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در تاسوعای حسینی دسته های سینه زنی پس از طی کردن مسیر کم کم خود را برای ورود به مسجد و نماز ظهر آماده می کردند فریاد یا ابوالفضل عباس فضا را پرکرده بود، باری دیگر دستان پلید کفار در حالی که مسلمانان بی دفاع و سوگوار این شهرستان برای یادآوری و زنده نگاه داشتن ارزش های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند جنایتی خونین را رقم زد.
 
این حادثه در ساعت ۱۰:۳۰ در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به وقوع پیوست.
 
این زمانی بود که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند. نفر سوم قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهداء و مجروحین تجمع کرده بودند منفجر کند؛ اما با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد.
 
عوامل این جنایت ۴ نفر بودند که دو نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار منفجر کردند.
 
 تعداد 39 تن از پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
 
شکست وحدت مردم و ضربه به انقلاب مهمترین هدف این حادثه
 
این حادثه تروریستی با هدف ضربه زدن به پایه های انقلاب که همان وحدت و همدلی مردم و پشتیبانی از انقلاب با وجود همه کمبودها، محرومیت ها و تحریم است، انجام شد اما دشمنان غافل از این مسئله هستند که مردم این سرزمین آرمان های والای خود را فدای مادیات دنیوی نخواهند کرد.
 
مردمی که هشت سال برای عزت و سرافرازی خود قاطعانه در برابر همه دنیا ایستادند تا حرف امامشان بروی زمین نماند هرگز اجازه دست درازی هیچکسی را در هیچ برهه زمانی نخواهند داد.
 
تقویم تاریخ بشریت گواه این است که مردم این سرزمین در روزهای زیادی با دشمنان خود همچون کوه استوار جنگیدند تا نامشان به نیکی برای عبرت و الگو شدن به یادگار بماند.
 
هوشیاری جامعه اهل سنت پس از حادثه

هدف اول دشمن از این حادثه هولناک ایجاد اختلاف بین صفوف شیعه و سنی بود و البته با هوشیاری جامعه اهل سنت و حضور ده ها هزار نفری در روز تشییع پیکر شهدای تاسوعا مهر باطلی بر همه اقدامات تکفیریها زدند.
مولوی عبدالرحمان مولازهی با سخنرانی آتشین تاریخ عاملین ترور را کافر خواند و از همه مردم خواست در مقابل دسیسه های دشمنان هوشیار باشند.
 
در مراسم تشییع که با حضور وزیر وقت دولت برگزار شد در پایان مراسم شیعه و سنی با مشتهای گره کرده در کنار یکدیگر شعار استکباری سنتیزی و تبری از عاملان ترور را سردادند و بیانیه های پی در پی علمای اهل سنت در محکومیت این حادثه تلخ همه اهداف دشمن را نقش بر آب کرد.
 
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 457131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *