۴

دستگیری 120 سارق سیم‌های برق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهارگفت: 120 نفر سارق که از ابتدای سال در این شهرستان به صورت حرفه ای اقدام به سرقت سیم های برق و کابل های مخابراتی می کردند دستگیر شدند.
دستگیری 120 سارق سیم‌های برق در چابهار
به گزارش چهاربهاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ابراهیم کوچکزائی بیان کرد: سرقت یکی از جرائم همیشگی است و امروزه این معضل اجتماعی بسیار وسیع شده و در بیشترحوزه های اجتماعی به چشم می خورد. 

این مقام انتظامی افزود: در این میان سرقت سیم برق از مواردی است که شاید به طور مستقیم روئیت نشود، اما آثار آن به مراتب زیان بارتر از سرقت های معمولی است. 

وی بیان کرد: در یک سرقت منزل،خودرو یا کیف فقط شخص شاکی ضرر می کند،اما در سرقت سیم برق و قطع ناگهانی برق چندین خانوار و بلکه یک منطقه آسیب می بینند. 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: قطع شدن ناگهانی جریان الکتریکی نول و ایجاد نوسان توسط فاز به بسیاری از بخش های صنعتی،کشاورزی و لوازم شخصی افراد آسیب وارد می کند وطبق ماده 659 قانون مجازات اسلامی هر کس وسایل و تاسیسات عمومی مربوط به نهادی را که به عموم خدمات رسانی می کند سرقت کند از یک تا پنج سال حبس محکوم میشود. 

این مقام مسئول گفت : از اقدامات انجام شده در این خصوص دستگیری 120 نفر سارق که از ابتدای سال در این شهرستان به صورت حرفه ای اقدام به سرقت سیم های برق و کابل های مخابراتی می کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش دستگیری داشته ایم. 

کوچکزائی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با 110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 457115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *