سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

ارائه خدمات درمانی به مبتلایان اچ آی وی کاملا رایگان و در دسترس است/ آموزش و مراقبت؛ مهم ترین راهکار برای پیشگیری از بیماری

14 آذر 1400 ساعت 7:48

همایون دادگر از ارائه کلیه خدمات درمانی رایگان و قابل دسترس به مبتلایان اچ آی وی در چابهار خبر داد.


به گزارش چهاربهاران، همایون دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در جلسه روز جهانی ایدز که با هدف رویکرد نوین به این بیماری برگزار شد، بیان کرد: تحت شعاع قرار گرفتن اچ آی وی در طول مدت شیوع بیماری کرونا و کاهش مراقبت ها در این بازه زمانی، ورود سایر دستگاه ها و نهاد ها به منظور کنترل این بیماری را می طلبد.

وی گفت: تلاش های بسیاری در جهت وصل به درمان بیماران مبتلا به اچ آی وی در حال انجام است اما همچنان فاصله قابل توجهی تا معیارهای تعیین شده وجود دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: آموزش به مردم مهم‌ترین روش برای پیشگیری از اچ آی وی است، که باید از طریق ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و با عزم اجتماعی صورت گیرد.

دادگرادامه داد: دسترسی به کلیه خدمات پیشگیری و درمان از جمله تست‌های تشخیصی، دارو، خدمات پیشگیری، خدمات کاهش آسیب، مراقبت از سلامت روان و آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیصی در اختیار این بیماران قرار داشته و در سراسر کشور قابل دسترسی است.

کوروش محمدی؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار بیان کرد: همراهی کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان با هدف آموزش و پیشگیری از این بیماری ضروری است.

وی گفت: بیماری اچ آی وی ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی را شامل می شود و در همین راستا همه دستگاه ها وظایف تعریف شده ای در این حوزه دارند.

عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با اشاره به معرفی بیماری اچ آی وی بعنوان یک بیماری قابل کنترل و درمان تصریح کرد: اگر بیماران به صورت مداوم به درمان متصل باشند ، بار ویروسی به شدت کاهش یافته و می توانند مانند سایر افراد جامعه به زندگی طبیعی خود ادامه دهند.

وی در خصوص برنامه سازمان بهداشت جهانی در جهت شناسایی بیماران گفت: بر اساس این برنامه باید ۹۰ درصد کسانی که در جهان با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند از ابتلا خود به این عفونت مطلع شوند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد کسانی که ابتلای آن‌ها به اچ‌آی‌وی تشخیص داده می‌شود هم درمان «ضد ویروسی مداوم» دریافت کنند و سطح ویروس ۹۰ درصد دریافت‌کننده‌های درمان ضد ویروسی مداوم نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457102

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/457102/ارائه-خدمات-درمانی-مبتلایان-اچ-آی-وی-کاملا-رایگان-دسترس-آموزش-مراقبت-مهم-ترین-راهکار-پیشگیری-بیماری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir