بررسی اثربخشی فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی

13 آذر 1400 ساعت 13:15

معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از برگزاری نخستین همایش ملی تربیت با زیست بوم جدید خبر داد و گفت: در این همایش، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی بررسی می شود.


به گزارش چهاربهاران، عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: همایش ملی تربیت با زیست بوم جدید نیز قصد دارد به امتداد حضور اثربخش دو نهاد یادشده در شهر مدد رساند و با رصد نیازها و انتظارات و فرصت‌ها و تهدیدهای تربیتی به متولیان و مسئولان امر در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها و مدیریت‌های تربیتی کمک کند.
وی گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در نظر دارد در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی اثر بخش تربیتی و توانمندسازی مسئولان حوزه تربیت و جلب مشارکت کارکنان، اولیا و دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی اقدام به برگزاری «نخستین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید» کند تا با بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی دانشمندان و محققان سراسر کشور، به بررسی نیازها، خواست‌ها و انتظارات تربیتی در زیست بوم جدید بپردازد و آن را مورد رصد و تحلیل قرار دهد.
صلواتی تاکید کرد: در این رویداد علمی و فرهنگی، شیوه‌های نقش آفرینی مؤثر تربیتی سازمان، مدیر و معلم در محیط ۳۶۰ درجه مورد واکاوی قرار می‌گیرد. افزون بر آن قرار است این همایش به فرصت و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی بپردازد تا در نهایت بتواند در حوزه سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت، طرحی خلاقانه و اثر بخش ترسیم کند.
وی گفت: آخرین مهلت ارسال مقاله تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ و تاریخ برگزاری همایش ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ است، همچنین علاقه مندان می‌توانند مقالات خود را در وب سایت همایش به نشانی http://ncene.sru.ac.ir/fa بار گذاری کنند.
صلواتی در پایان افزود: نخستین همایش ملی تربیت، مجوز ISC دارد و ثبت نام در این همایش رایگان است. دبیرخانه همایش تا کنون مقالات متعددی را دریافت کرده است و فرایند داوری همایش آغاز شده است.
محورهای همایش به این قرار است:
برنامه ریزی تربیتی در زیست بوم جدید
فرصت‌ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی
نیازها و انتظارات تربیتی
جهانی شدن و تربیت دانش آموز
آینده پژوهی تربیت
شیوه‌های نقش آفرینی مؤثر تربیتی در مدرسه


کد مطلب: 457098

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/457098/بررسی-اثربخشی-فرصت-تهدیدهای-فضای-مجازی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir