۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

زنگ خطر پیک ششم کرونا در چابهار به صدا درآمد/ عدم استقبال مردم از واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی دو عامل نگران کننده پیک جدید

فرهاد دادگر گفت: عدم استقبال از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا و بی توجهی مردم به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی که در پایین ترین سطح خود در ۲ سال گذشته رسیده است، دو عامل نگران کننده در پیک ششم است.
زنگ خطر پیک ششم کرونا در چابهار به صدا درآمد/ عدم استقبال مردم از واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی دو عامل نگران کننده پیک جدید
فرهاد دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به افزایش موارد ابتلا در استان بیان کرد: روند فعلی زنگ خطری برای آغاز پیک ششم کرونا در شهرستان چابهار است.

وی با اشاره اینکه عادی انگاری بیماری، چالش جدی در پیک جدید است افزود: آنچه که نگرانی ها را در خصوص پیک ششم کرونا افزایش می دهد، آمار ناکافی افراد واکسینه شده و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: تجربیات نشان می دهد تا زمانی که واکسیناسیون همگانی به درصد قابل قبولی نرسد، چرخه انتقال بیماری متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عادی انگاری بیماری کرونا در سطح جامعه باعث شد در پیک پنجم که گونه قدرتمند دلتا غالب بود، بسیاری از عزیزانمان جان خود را از دست داده و برخی با عوارض پس از بیماری به زندگی ادامه دهند.

وی ضمن دعوت مجدد شهروندان به تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: خطر پیک ششم حتی افرادی که واکسن را دریافت کرده اند نیز تهدید می کند و این افراد حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا از خود و دیگران در مقابل خطر این ویروس محافظت شوند.

دادگر گفت: روز گذشته مانور خودرویی هشدار پیک ششم کرونا با هدف اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود روند کاهشی فوت ناشی از کرونا و همچنین واکسیناسیون، باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشیم و با خودداری از حضور در دورهمی ها و تجمعات و رعایت دیگر اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 457021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *