۰
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار:

خطر جو ناپایدار هوا در کمین فعالان دریایی/ همکاری مردم با مسئولین می تواند از بحران جلوگیری کند

عبدالغفور حوت از ورود یک سامانه جوی ناپایدار به منطقه و ایجاد خطرات دریایی خبر داد و از کلیه مردم خواستار همکاری برای جلوگیری از بحران را کرد.
خطر جو ناپایدار هوا در کمین فعالان دریایی/ همکاری مردم با مسئولین می تواند از بحران جلوگیری کند
عبدالغفور حوت؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگاران چهاربهاران بیان کرد: با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه از سمت اقیانوس هند و ایجاد جو هوای ناپایدار در سواحل مکران جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار با بخشداران مرکزی و پلان، پیرسهراب،  معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان، عضو شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاهای اجرایی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه کلیه تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب و بحران تصمیم گیری و ابلاغ شد تا هر چه سریعتر انجام و از بحران های احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از این بحران و حوادث غیرمترقبه برای تمام افراد، باید مردم همکاری لازم را با نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان داشته باشند.


معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: براساس پیش بینی پنج روزه دریای خلیج فارس و عمان بر اساس نقشه های سمت و سرعت باد و ارتفاع موج در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز آرام اما طی پنج روز آینده شرق دریای عمان متلاطم و مواج  پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت پنج شنبه تا اواخر وقت روز جمعه مناطق مرکزی و پاره ای از مناطق غربی متلاطم و مواج پیش بینی می شود که لازم است تا صیادان و مردم نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.

حوت اظهار کرد: پیش بینی ما برای اثرات مخاطره این جوی ناپایدار در منطقه غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس است.


وی تاکید کرد: باید از شناکردن افراد، ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی ممانعت شود که تمهیدات لازم برای کلیه فعالان دریایی درنظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: صیادان و دریانوردان چابهاری باید دقت لازم را به هشدارهای هواشناسی داشته باشند تا از هرگونه خطر و بحران جلوگیری شود.
 
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 456971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *