رییس سازمان آتش نشانی شهرستان چابهار:

کاهش15 درصدی حوادث با همکاری مردم به همت پیشگیری و آموزش در چابهار/ تخصیص اعتبار برای افزایش تجهیزات و ایستگاه ضروری است

7 مهر 1400 ساعت 8:11

ابوالحسن سراوانی گفت: حوادث اطفاء حریق و امداد و نجات در شهرستان چابهار در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش 15درصدی داشته است.


ابوالحسن سراوانی؛ رییس سازمان آتش نشانی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: در حال حاضر 2 ایستگاه به همراه 46 نفر نیروی انسانی  شامل 35 نفر آتش نشان و 11نفر راننده که بصورت بیست و چهار ساعت شیفت و چهل و هشت ساعت استراحت در سازمان آتش نشانی شهرستان چابهار در حال خدمت رسانی به شهروندان عزیز هستند.

وی افزود: براساس استاندارد جمعیت طبق سرشماری نفوس مسکن درسال 95 تقریبا تعداد ایستگاه براساس استاندارد می باشد ولی تعداد آتش نشان های ما طبق استاندارد باید 42 نفر باشند که در وضعیت فعلی هفت  نفر کمبود داریم.

وی ادامه داد: از لحاظ تجهیزات خودروی،  سه دستگاه نیمه سنگین، یک دستگاه نیمه سبک، یک دستگاه سبک پیشرو و یک دستگاه خودروی نیمه سبک و تانکر پشتیبان درحال بازسازی می باشد، که باتوجه به استاندارد ایستگاه های موجود با کمبود مواجه هستیم.

رییس سازمان آتش نشانی شهرستان چابهار اظهار کرد:  میانگین عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات 40 ماموریت است که عمده ماموریت ها مربوط به اطفاء حریق هستند و  نسبت به شش ماه اول سال 99 کاهش 15 درصدی داشته که آن هم باید از شهروندان محترم و همکاران حوزه پیشگیری و آموزش بابت رعایت نکات ایمنی تقدیر و تشکر کرد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر عمده ترین مشکلات ما در سازمان آتش نشانی شهرستان چابهار کمبود پرسنل، کمبود ایستگاه و تجهیزات برای مقابله با بحران و حادثه است.

سراوانی اشاره کرد: انتظاری که پرسنل آتش نشانی از شهروندان عزیز دارند این است که در مواقع حوادث خونسردی خود را حفظ کنند و اجازه دهند تا همکاران ما با توجه به تخصص در اطفاء حریق و امداد و نجات به ماموریت خود ادامه بدهند.

وی اظهار کرد: در مواقع بحران و حادثه در شهرستان چابهار همکاری ادارات با ما درحد متوسط می باشد که توقع داریم این روند افزایش یابد.

رییس سازمان آتش نشانی چابهار گفت: باتوجه به حوادث اخیر در این حوزه و طرح های ایمن سازی و ساماندهی ساحل به ادارات مربوطه ارائه شده اما متاسفانه به دلیل بار مالی، طرح ها بروی کاغذ و در حد نوشتاری هستند و هنوز با وجود اهمیت آنها به مرحله اجرای نرسیده است.

سراوانی خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار و زمین مورد نیاز براساس مکان یابی استاندارد، برای افزایش ایستگاه و پایگاه آتش نشانی در شهر چابهار برای پوشش تمامی نقاط شهری لازم است.


کد مطلب: 456970

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456970/کاهش15-درصدی-حوادث-همکاری-مردم-همت-پیشگیری-آموزش-چابهار-تخصیص-اعتبار-افزایش-تجهیزات-ایستگاه-ضروری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir